Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
?Patsiga poiss? võib hätta jääda
IT-teenused on eelkõige arvuti riistvara ja tarkvara teenindus, mis hõlmab nii vigade parandamist kui ka profülaktikat.
Kuigi tehnika areneb kiiresti ning muutub järjest töökindlamaks, vajavad ka tänapäeva arvutid ning lisaseadmed hooldust, probleeme võib nendega ette tulla väga mitmesuguseid. Tekib küsimus, kas palgata ettevõttesse oma arvutispetsialist või osta vastav teenus sisse arvutiteenindusega tegelevast firmast. Loomulikult on ettevõtetel võimalus valida ka kolmas variant ehk oodata, kuni midagi juhtub ning otsida siis abi arvutifirmadest. Selline tegevus võib aga lõppkokkuvõttes osutuda mõlemast eelpoolnimetatud variandist kallimaks ning enamikel juhtudel kindlasti ka tülikamaks.
Ettevõte, mis soovib olla konkurentsivõimeline, ei saa lubada endale olukorda, mil töö seiskub seetõttu, et ?arvutid jooksevad kokku?, ?e-kirju ei saa saata? või ?Word ei prindi?. Kuigi tegu võib olla ka pisiveaga, võivad sellest tingitud tööseisakud minna ettevõttele kalliks maksma.
Väikestele ja keskmiste firmade jaoks on soodsam kasutada arvutihooldusfirmade teenust kui palgata ise oma IT-spetsialist. Võib nimetada mitmeid olulisi eeliseid, mida kõike on võimalik rahas mõõta:
- Arvutiteenindusfirmale makstakse kindlat kuutasu, mis tõenäoliselt jääb alla IT-spetsialistile makstava töötasu ning selle pealt tasutava sotsiaalmaksu kogusummale.
- Arvutiteenindusfirma annab tehtavale tööle garantii ning tagab ka probleemide lahendamise kiiruse.
- Teenindusfirmade kaudu saavad lepingulised kliendid osta endale soodsamalt arvutustehnikat ning lisatarvikuid, sõltuvalt lepingu tüübist võib soodustus olla 5?20 tavakliendile müüdavast.
Peamiseks puuduseks võib sisse ostetava teenuse puhul pidada operatiivsust. Ka parimal juhul läheb arvutispetsialistil kliendi juurde jõudmisega aega, seetõttu peaksid firmad, kelle töös võib ka veerandtunnine seisak olla kriitilise tähtsusega, siiski palkama endale firmasse spetsialisti. See aga ei välista teeninduslepingu olemasolu, kus arvutiteenindusfirma saab aidata firma oma spetsialisti keerulisemate probleemide puhul ning ka näiteks süsteemide arenduses. Sellisel puhul on kindlasti ka lepingutasud madalamad, kuna väljasõite kliendi juurde on mitmeid kordi vähem. Samas tuleks aga arvutiteenindusfirmaga lepingut sõlmides olla siiski nõudlik reageerimisaja suhtes ? 24 tundi on sellisel puhul kindlasti liiga pikk aeg.
Üheks oluliseks puuduseks oma IT-mehe palkamisel võib osutuda ka võimaluste piiratus. Aeg-ajalt võib iga keerulisema arvutisüsteemiga firmas ette tulla probleeme, mida kohapeal olevate ressurssidega ei ole võimalik kõrvaldada ning ikka läheb vaja professionaalset abi.
Arvutihoolduslepingu sõlmimisel saab aga ettevõte tavaliselt garantii, et kõik probleemid lahendatakse kindla aja jooksul.
Autor: Mart Kangur