Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Laevatee süvendus nõuab hiigelsummat
Hiiumaa ja mandri vahelises laevaühenduses on tekkinud kriisiolukord, mis vajab veeteede ameti peadirektor Andrus Maide sõnul valitsuse sekkumist, kirjutab Maaleht.
Nii kui veetase meres langeb, ei sõida suured parvlaevad. Ometi süvendati Hiiumaa laevateed kaks aastat tagasi just suurte laevade jaoks. Saare omavalitsusjuhid ja ettevõtjad nõuavad veeteede ametilt viivitamatult takistuste kõrvaldamist laevateelt.
Veeteede ameti peadirektor Andrus Maide lausub, et tema ennustus on täide läinud. Kaks aastat tagasi ütles ta tollase mereinspektsiooni asepeadirektorina, et Hiiumaa laevateel ei piisa viiemeetrisest sügavusest ja paari aasta pärast võivad laevad seisma jääda. Nüüd peab ta helpima veeteede ametis enne teda keedetud suppi.
Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk ütles enne süvendamist, et hiidlaste teenindamise parandamiseks liinile toodud 3,8m süvisega parvlaev Ofelia vajab 6 m sügavust laevateed.
Veeteede amet leidis tollal, et viiest meetrist piisab. Tänavu kevadel selgus aga ootamatult, et isegi sellist sügavust pole. Veeteede ameti mõõtmised näitasid madalamates kohtades sügavuseks 4,5 m, mis paar nädalat hiljem tehtud ülemõõtmisel 4,8 meetriks muutus.
Kanali süvendamine vajaliku kuue meetri peale läheks Maide sõnul esialgsel hinnangul maksma paarsada miljonit krooni, sest pinnas tuleks kiht-kihilt lõhata.
Kui aga midagi ette ei võeta, peavad madala veetaseme korral sõitma endiselt 3-3,2m süvisega vanad Vene laid-tüüpi laevad. Vahepeal mugavamate alustega harjunud hiidlased ei lepi enam sellega.