Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Patrol sai särtsakust juurde
Ehkki Patroli neljarealine diiselmootor sai juurde vaid 0,2 liitrit mahtu, tähendas see 28 hobujõudu, mis annab oluliselt tunda eeskätt kiirendades. Nullist sajani on auto tegelikkuses suuteline jõudma 15 sekundiga, ehkki tehnilistes andmetes on selleks märgitud ligi 17 sekundit.
Loomulikult tõusis ka pöördemoment ja mitte vähe. Senise 252 Nm asemel annab ta 2000 pöörde juures välja 354 Nm ehk enam kui sada lisanjuutonit. See ei takista Patrolit enam ronimast üles mistahes mäest ja saamast hakkama mistahes tingimustes. Kui uue mootoriga kokku sobitada tagasilla stabiliseerimissüsteemi väljalülitamisvõimalus, mille abil annab sild oluliselt rohkem liikuma, elektrooniline diferentsiaal, nelikvedu ja aeglusti, siis on raske leida kohta, kust see auto läbi ei läheks.
Olen oma 3-liitrise Patroliga jõudnud juba 25 000 kilomeetrit läbi sõita ja peab tunnistama, et mootorile pole küll midagi ette heita. Selle auto jaoks jagub piisavalt kiirendust ja võimsust ning keskmine kütusekulu jääb 12 liitri piiresse. Küll aga võiks olla 3-liitrine mootor juba V6, siis käiks ta veidi ühtlasemalt ja müra oleks ehk veidi vähem.
Autoga olen rahul, ehkki ajapikku tekib ka selliseid tähelepanekuid, mis võiksid olla olemata. Näiteks on tehase rehvid mõeldud rohkem maanteesõiduks, mudas võib nendega tõsiselt jänni jääda. Siis on autos näiteks joogitopsidele hoidjaid igas mõõdus, aga tulekustutit ja esmaabipakendit pole kusagile panna. Need loksuvad lahtiselt taga ja on pidevalt jalus. Selliseid pisiasju ikka leiab. Seevastu näiteks kruusateel on temaga lausa super sõita.