Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Protekteeritud talverehv pole koll
Ehkki pidevalt lipsab siit-sealt läbi soovitus, et kasutada tasub ainult uut rehvi, ei tähenda see, et tegemist on rusikareegliga, mille rikkumine toob kaasa hunniku sekeldusi.
Loomulikult tagab uus rehv parema haardumise, sest ta on elastsem kui protekteeritud rehv, loomulikult pakub uus rehv vähem ootamatusi, sest protekteeritud rehvi aluspõhja hea seisukord ei ole kunagi sajaprotsendiliselt tagatud jne jne. Samas on talverehvide puhul nende hinnavahe kuni kolmekordne ja kolm korda kehvem nüüd protekteeritud rehv asjatundjate hinnangul vaevalt on. Suverehvidega on lugu veidi teistsugune. Hinnavahe on väiksem, kiirused suuremad ja oht rehvi purunemisel põõsasse maanduda samuti suurem.
Kõik sõltub aga sellest, milleks autot kasutada. Autotarvikute müügiga tegeleva AS Ben AT juhatuse esimees Kaupo Hert tunnistas, et on kasutanud protekteeritud talverehve juba aastaid ja pole siiani pidanud kahetsema. Tema sõidab enamjaolt kodu ja töökoha vahet ning leiab, et protekteeritud naastrehvid on selleks otstarbeks täiesti piisavad.
Iselugu on nende autodega, mis päevast päeva mööda Eestit või väljaspool seda ringi sõidavad. Näiteks kõikvõimalike müügimeeste autod. Nende arvelt küll Herti sõnul kokku hoida ei tasu. Kunagi ei või teada, millises olukorras teelõigule nad homme-ülehomme satuvad ja mis peamine, uue rehviga on oht teele jääda oluliselt väiksem. Mis saab olla jubedam kui paukuva pakasega pimedas metsa vahel ratast vahetada. Kui on, mida vahetada.
Kes aga sõidab kaks korda päevas mööda kindlat teelõiku, see oskab juba arvestada, mis olukorras teelõik üldjuhul on, mida suudavad tema auto rehvid ja oskab vastavalt sellele ka käituda.
Omaette teema on mõistagi igipõline vaidlus lamell- ja naastrehvide teemal. Ühele meeldib üks, teisele teine. Kaupo Herti sõnul sõltub see tuhandest pisiasjast ja lõplikku tõde on sisuliselt võimatu välja selgitada.
Üks asi, millest lähtuda, on näiteks see, kui suured on autojuhi kogemused ja kas auto on varustatud ABS-piduritega või ei. Kui ABS-pidurid on olemas, soovitab Hert ostjatele kasutada naastrehvi. Kui ABSi pole, siis lamellrehvi. ?Põhjus lihtne. Naastudega kriisiolukorras järsult pidurid blokki vajutades kraabivad need rehvi ja teekatte vahele jääpadja, mis viib auto edasi kui saaniga. Lamellrehv seda ei tee. Samas on naastudega oskusliku pidurdamisega võimalik jäisel teel rutem pidama saada,? nendib tarvikute müüja.