Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Protekteeritud talverehv pole koll

    Ehkki pidevalt lipsab siit-sealt läbi soovitus, et kasutada tasub ainult uut rehvi, ei tähenda see, et tegemist on rusikareegliga, mille rikkumine toob kaasa hunniku sekeldusi.
    Loomulikult tagab uus rehv parema haardumise, sest ta on elastsem kui protekteeritud rehv, loomulikult pakub uus rehv vähem ootamatusi, sest protekteeritud rehvi aluspõhja hea seisukord ei ole kunagi sajaprotsendiliselt tagatud jne jne. Samas on talverehvide puhul nende hinnavahe kuni kolmekordne ja kolm korda kehvem nüüd protekteeritud rehv asjatundjate hinnangul vaevalt on. Suverehvidega on lugu veidi teistsugune. Hinnavahe on väiksem, kiirused suuremad ja oht rehvi purunemisel põõsasse maanduda samuti suurem.
    Kõik sõltub aga sellest, milleks autot kasutada. Autotarvikute müügiga tegeleva AS Ben AT juhatuse esimees Kaupo Hert tunnistas, et on kasutanud protekteeritud talverehve juba aastaid ja pole siiani pidanud kahetsema. Tema sõidab enamjaolt kodu ja töökoha vahet ning leiab, et protekteeritud naastrehvid on selleks otstarbeks täiesti piisavad.
    Iselugu on nende autodega, mis päevast päeva mööda Eestit või väljaspool seda ringi sõidavad. Näiteks kõikvõimalike müügimeeste autod. Nende arvelt küll Herti sõnul kokku hoida ei tasu. Kunagi ei või teada, millises olukorras teelõigule nad homme-ülehomme satuvad ja mis peamine, uue rehviga on oht teele jääda oluliselt väiksem. Mis saab olla jubedam kui paukuva pakasega pimedas metsa vahel ratast vahetada. Kui on, mida vahetada.
    Kes aga sõidab kaks korda päevas mööda kindlat teelõiku, see oskab juba arvestada, mis olukorras teelõik üldjuhul on, mida suudavad tema auto rehvid ja oskab vastavalt sellele ka käituda.
    Omaette teema on mõistagi igipõline vaidlus lamell- ja naastrehvide teemal. Ühele meeldib üks, teisele teine. Kaupo Herti sõnul sõltub see tuhandest pisiasjast ja lõplikku tõde on sisuliselt võimatu välja selgitada.
    Üks asi, millest lähtuda, on näiteks see, kui suured on autojuhi kogemused ja kas auto on varustatud ABS-piduritega või ei. Kui ABS-pidurid on olemas, soovitab Hert ostjatele kasutada naastrehvi. Kui ABSi pole, siis lamellrehvi. ?Põhjus lihtne. Naastudega kriisiolukorras järsult pidurid blokki vajutades kraabivad need rehvi ja teekatte vahele jääpadja, mis viib auto edasi kui saaniga. Lamellrehv seda ei tee. Samas on naastudega oskusliku pidurdamisega võimalik jäisel teel rutem pidama saada,? nendib tarvikute müüja.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.