Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Protekteeritud talverehv pole koll

    Ehkki pidevalt lipsab siit-sealt läbi soovitus, et kasutada tasub ainult uut rehvi, ei tähenda see, et tegemist on rusikareegliga, mille rikkumine toob kaasa hunniku sekeldusi.
    Loomulikult tagab uus rehv parema haardumise, sest ta on elastsem kui protekteeritud rehv, loomulikult pakub uus rehv vähem ootamatusi, sest protekteeritud rehvi aluspõhja hea seisukord ei ole kunagi sajaprotsendiliselt tagatud jne jne. Samas on talverehvide puhul nende hinnavahe kuni kolmekordne ja kolm korda kehvem nüüd protekteeritud rehv asjatundjate hinnangul vaevalt on. Suverehvidega on lugu veidi teistsugune. Hinnavahe on väiksem, kiirused suuremad ja oht rehvi purunemisel põõsasse maanduda samuti suurem.
    Kõik sõltub aga sellest, milleks autot kasutada. Autotarvikute müügiga tegeleva AS Ben AT juhatuse esimees Kaupo Hert tunnistas, et on kasutanud protekteeritud talverehve juba aastaid ja pole siiani pidanud kahetsema. Tema sõidab enamjaolt kodu ja töökoha vahet ning leiab, et protekteeritud naastrehvid on selleks otstarbeks täiesti piisavad.
    Iselugu on nende autodega, mis päevast päeva mööda Eestit või väljaspool seda ringi sõidavad. Näiteks kõikvõimalike müügimeeste autod. Nende arvelt küll Herti sõnul kokku hoida ei tasu. Kunagi ei või teada, millises olukorras teelõigule nad homme-ülehomme satuvad ja mis peamine, uue rehviga on oht teele jääda oluliselt väiksem. Mis saab olla jubedam kui paukuva pakasega pimedas metsa vahel ratast vahetada. Kui on, mida vahetada.
    Kes aga sõidab kaks korda päevas mööda kindlat teelõiku, see oskab juba arvestada, mis olukorras teelõik üldjuhul on, mida suudavad tema auto rehvid ja oskab vastavalt sellele ka käituda.
    Omaette teema on mõistagi igipõline vaidlus lamell- ja naastrehvide teemal. Ühele meeldib üks, teisele teine. Kaupo Herti sõnul sõltub see tuhandest pisiasjast ja lõplikku tõde on sisuliselt võimatu välja selgitada.
    Üks asi, millest lähtuda, on näiteks see, kui suured on autojuhi kogemused ja kas auto on varustatud ABS-piduritega või ei. Kui ABS-pidurid on olemas, soovitab Hert ostjatele kasutada naastrehvi. Kui ABSi pole, siis lamellrehvi. ?Põhjus lihtne. Naastudega kriisiolukorras järsult pidurid blokki vajutades kraabivad need rehvi ja teekatte vahele jääpadja, mis viib auto edasi kui saaniga. Lamellrehv seda ei tee. Samas on naastudega oskusliku pidurdamisega võimalik jäisel teel rutem pidama saada,? nendib tarvikute müüja.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Karl-Eduard Salumäe: kasutatud autode turg on nagu mingi kentaur
Mis iganes põhjustel paistab visalt kaduma siinse ostjaskonna valmidus kahtlastele autoärikatele raha tassida, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Mis iganes põhjustel paistab visalt kaduma siinse ostjaskonna valmidus kahtlastele autoärikatele raha tassida, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
USA aktsiaturud sattusid hea töötururaporti peale segadusse
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Värbajad annavad nõu: mida teha, kui turul pole sobivat töötajat?
Kui tööjõuturul ei leidu sobivat kandidaati, siis ei tasu värbajal kindlasti hakata potentsiaalset töötajat nii-öelda “ilustama”, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Kui tööjõuturul ei leidu sobivat kandidaati, siis ei tasu värbajal kindlasti hakata potentsiaalset töötajat nii-öelda “ilustama”, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Tartu Mill sai suurtehingu Eestis ja Lätis tehtud, Leedus läheb asi kohtusse
Balti jahuveskite suurliitumise saaga jõudis uude vahepeatusse: Romet Puhki ja Uuno Lausingu tööstuskontsern ostis ära konkureeriva Baltic Milli tütarfirmad Lätis ja Eestis, Leedus minnakse edasi kohtuasjaga.
Balti jahuveskite suurliitumise saaga jõudis uude vahepeatusse: Romet Puhki ja Uuno Lausingu tööstuskontsern ostis ära konkureeriva Baltic Milli tütarfirmad Lätis ja Eestis, Leedus minnakse edasi kohtuasjaga.

Olulisemad lood

Ettevõtja soovitus: kui on raske, siis koonda kohe, mitte ära jää ootama Koondatute arv aina kerkib
“Oleks väga rõõmus, kui see koondamine oleks lühiajaline ja esimesest märtsist või aprillist on kogu seltskond tööl tagasi,” tõdes kärpiva ettevõtte Peweld juht Raivo Pihelgas. “Aga see ei sõltu enam kahjuks meist."
“Oleks väga rõõmus, kui see koondamine oleks lühiajaline ja esimesest märtsist või aprillist on kogu seltskond tööl tagasi,” tõdes kärpiva ettevõtte Peweld juht Raivo Pihelgas. “Aga see ei sõltu enam kahjuks meist."

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.