Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saame läbi ka ohtliku Poolata
Variante on palju. Otsesem, lihtsaim ja kahtlemata kiireim viis on Tallinna?Rostocki laevaliin, mis teid mööda Läänemerd otse Saksamaale viib. Sealsetelt kiirteedelt on juba mugav Euroopa-reisi alustada.
Kui valida Skandinaavia, siis Tallinnast Stockholmi aitavad kohalikud reisifirmad. See reis on ilmselt paljudel järele proovitud. Rootsist edasi on võimalik autoga kas otse või Norra kaudu Euroopasse jõuda. Kui otsustate läbi Norra sõita, ei pea isegi laeva peale minema, sest valmis on autosild Norra ja Taani vahel. 16 kilomeetri pikkune Öresundi sild ühendab Malmö ja Kopenhaageni äärelinnu ning koosneb kolmest suurest osast: neljakilomeetrine merealune tunnel rongi- ja autoteega, neljakilomeetrine tehissaar Peberholm ja peaaegu kaheksa kilomeetri pikkune kahekorruseline sild rongi- ja autoteega. Sillal on oma internelikülg, kus ka info ülesõitude kohta: http://www. oresundskonsortiet.com.
Kui siiski soov mereteed kasutada, saab laevale minna nii Norras kui ka Rootsis ja sõita kas Taani, Saksamaale või Inglismaale. Merereise pakuvad peamiselt Skandinaavia laevakompaniid ja erinevaid liine on palju. Paraku enamikul neist Eestis kontorit pole. Tabelis pole ära toodud kõik liinid, nii et kui siit sobivat ei leia, tasub kindlasti vaadata kompaniide kodulehekülgi, kus on märksa rohkem võimalusi kirjas.
Autoga reisijaid aitab tublisti Eesti Autoklubi. Klubi kodulehekülg aadressil http://www.autoclub.ee lubab, et sealt saate abi reisimarsruudi koostamisel, sobivate maanteede valikul, infot ööbimiskohtadest, teedemaksust, kütusekulust ja nii edasi ? abi kõiges, millega tuleb arvestada.
Klubi liikmed saavad samasugust abi kogu Euroopas ning lisaks mitmeid soodustusi nii Euroopas kui ka Ameerikas.
Vt. ka tabelit:
Laevaliinid