Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vikingi ja Silja laevad vananevad kiiresti
Soome laevafirmade liidu tegevdirektori Per Forsskåli sõnul on tegevuskeskkond muutunud nõnda radikaalselt, et laevafirmadel tuleb kõvasti juurelda selle üle, missugustesse uutesse laevadesse oleks kasulik investeerida, kirjutab Soome Taloussanomat. Kui praeguseid laevu moderniseerida, siis saab nendega veel kaua sõita, kuid küsimus on selles, kas praegu kasutusel olevad reisilaevad on enam otstarbekohased.
Esimesed ohupilved on tekkinud Vaasa liinil, millest Silja Line tahab loobuda, kuna kallinenud kütus ja maksuvaba müügi lõpetamine on muutnud tegevuse ebarentaabliks.
Uue reisilaeva võttis Viking Line viimati kasutusele kaheksa aastat tagasi ja Silja Line seitse aastat tagasi. Viking Line?il on käigus seitse laeva, millest vanim on ehitatud 1972. aastal ja on seega 28aastane. Viis Viking Line?i laeva on ehitatud 1980. aastatel. Siljale kuulub kümme laeva, millest vanim ? Fennia ? on ehitatud 1966. aastal.
Viking Line?i tegevdirektor Nils-Erik Eklund tõdeb, et firma ei ole pikka aega tellinud ühtki uut reisilaeva, mis konkurentsis kasu ei too. ?Uus laev on ikka uus laev ja täidab paremini reisijate lootusi,? ütles ta.
Laevafirmade tegevuskeskkonda muudab ka see, et alates 2004. a saavad soomlased kaasa tuua kümme liitrit alkoholi neist ELi riikidest, kus alkoholimaks on madalam. See tähendab, et Soomes tuleb alandada kõrget alkoholimaksu, mille tagajärjel laevafirmade tulud kahanevad, isegi kui reisijate arv jääb samaks. Konkurents laevaliikluses karmistub veelgi, kui EL laieneb ning Eesti, Läti, Leedu ja Poola saavad ELi liikmeks.
Autor: ÄP