Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Visuaalsed abivahendid aitavad infot omandada
Visuaalsete ehk näitlike abivahendite kasutamine presenteerimisel peab arvestama, et see igati tervitatav ja kasulik eelkõige kuulajatele, info omandajatele.
Samas esinejale tähendab see aga ka ühte lisatähelepanu allikat ja teinekord isegi segavat tegurit keskendumisel sõnumile. Ja just sellepärast peab presenteerimisel ja igasugusel esinemisel põhitähelepanu jääma alati esinejale ja mitte meediavahenditele.
Visuaalsete abivahendite kasutamise peamine eesmärk on muuta edastatav informatsioon kuulajale kergemini omandatavaks.
Mil iganes kaalute visuaalide kasutamist, pidage alati meeles, et näitlike abivahendite eesmärk on toetada teie esitlust, mitte seda segada. Visuaalsed abivahendid lisavad värvi, stiilsust ja hoogsust kogu esinemisele.
- Kui esitatav materjal ja info on raskesti jälgitavad. Eriti sellisel juhul, kui on tegemist mitmete arvudega, nende võrdlemisega. On väga raske ja tihtipeale igav võrrelda numbreid, mis ei ole visuaalselt nähtavad.
Näiteks: raamatupidamise aruanded, finantsnäitajad, turuosa muutused periooditi jne.
- Kui on vaja reastada objekte või mitmeid artikleid.
Juhul kui objekte või artikleid on vaja võrrelda omavahel või kui määravaks saab nende esitlemise järjekord, on nende nägemine eriti vajalik. See aitab selgitada eri etappe ning aitab paremini meelde jätta.
Näiteks: toote kuju või kvaliteedi kujunemine, tootekollektsioonide esitlemine jne.
- Kui on vaja selgitada keerulist protsessi. Visuaalsete abivahendite kasutamine siinkohal aitab kuulajatel jälgida esitlust omas tempos.
Teatavasti on inimesed erinevad ja mõnel neist võtab protsessidest arusaamine lihtsalt veidi kauem aega kui teistel. Näitlikke abivahendeid kasutades aga kaasate ja hoiate kõikide tähelepanu.
Näiteks: kuidas seada töökorda ja kasutada mööblitööstuses puurimisseadet, kuidas toimib võrkturunduses boonuste protsess jne.
- Kui tahate, et kuulajatel jääb meelde kõige olulisem presentatsioonis.
Inimesele jääb meelde ca 10 sellest, mida ta kuuleb. Inimesele jääb meelde ca 20 sellest, mida ta loeb.
Kuid kuskil 50 sellest, mida me samaagselt kuuleme ja näeme, jääb meile meelde hästi.
Autor: Maarit Vabrit