1. november 2000
Jaga lugu:

Kui püsiv on interneti püsiühendus?

Pikka aega on küsitud, millal saab püsiühendus kodukasutajale sobiva hinna ja kui palju need üldse edasi langevad? Hinnad on tavaliselt väga erinevad, ka teenus, mida selle eest saab, on erineva kvaliteedi ja võimalustega.

Eestis on püsiühenduste hinnad madalad. Madalal hinnal on ka selgitus ? kvaliteet. Viimasel ajal on turule toodud mitmeid kodukasutajatele mõeldud püsiühenduste pakette, kus kuuhind on ca 500 krooni. See teenus ei ole aga mõeldud firmale, kes tahab lisaks püsiühendusele ka lisafunktsionaalsust (nt välimisi IP-aadresse, ühendada võrku mitu arvutit ja loomulikult ka kiiret internetiühendust).

Lisaks hinnapakkumistele tuleb firmadel just nende parameetritega lähemalt tutvust teha.

Alustage kiirusest. Milliseid kiirusi teile lubatakse, kas andmeside mahtudel on mingeid piiranguid? Kui teil on interneti kaudu vaja suhelda väljaspool Eesti internetti, siis uurige kindlasti, milline on just rahvusvahelise internetiühenduse kiirus. Kuna see on internetiteenuste pakkumise juures kõige suurem kulu (pea 70), siis just sellega kipuvad teenusepakkujad koonerdama. Mingisugust kasu ei ole kiirest lingist teie kontorist teenusepakkuja serverini, kui edasi on ühendus aeglane. Lisaks lubadustele testige, kuidas ühendus töötab. Proovige ühendust saada erinevate serveritega Eestis ja mujal maailmas. See näitab teile teenuse tegelikku kvaliteeti.

Uurige, kui palju arvuteid tohite te selle püsiühenduse külge ühendada, kas saate panna üles oma veebi- ja e-posti serveri. Kas rahvusvahelisel ühendusel pole peal mahtude piiranguid?

Ükskõik kui uhketest kiirusenumbritest ei ole kasu, kui ühendus ei tööta. Püsiühendus on lisaks hinnale ja tehnilistele parameetritele ka klienditeenindus. See tähendab, et alati peab teie kõnele keegi firmas vastama ja sisulist abi pakkuma. Kui firmale püsiühendust muretsema hakata, siis kõikidesse parameetritesse tasub süüvida rohkem, kui ainult hinda vaadata. 2Mb/s internetiühenduse võib saada 2000 või 4000 krooni eest kuus ? nende kahe pakkumise taga on aga erinevad võimalused ja kvaliteet.

Mida vaadata püsiühenduse valimisel?

- kas teenusepakkujal on oma ühendused või on ta edasimüüja

- millise ühenduskiiruse te tegelikult saata, kui palju tarbijaid jagavad paralleelselt teiega kanalit

- kas teenusepakkujal on korralik klienditeenindus

- last but not least ? kas tegemist on soliidse ja usaldusväärse firmaga, hea mainega kaubamärgiga, kes sisuliselt ka oma klientide eest hoolitseb

Autor: Toomas Talts

Jaga lugu:
Hetkel kuum