Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika muutumine kaubandusettevõtteks kahekordistab kasumi
Muutused Baltika Grupi töös peaksid kahekordistama firma kasumi, ütles Baltika peadirektor Meelis Milder täna toimunud pressikonverentsil.
Baltika peab muutuma rõivakaubandusettevõtteks oma tootmisega, lisas Milder.
Kaubandusele keskendumine tähendab murrangut Baltika ajaloos, sest kui varem oli tegemist lihtsalt rõivatööstusettevõttega, kellel olid oma poed, siis nüüd keskendutakse kaubandusele. Muutuse esimesed saavutused on juba ilmnenud. Müügipinna ning ruutmeetrilt saadud käibe kasvades on Baltika kuu müügikäive võrreldes eelmise aastaga kasvanud 28,8 %.
Edasine areng plaanitakse läbi kontrollitava jaemüügipinna suurendamise, mis tähendab niii oma poodide arvu kasvu kui frantsiisi või shop-in-shop kaubandust, kus suures kaubamajas müüdab Baltika Grupi toodetud kaup kuulub mitte kauplejale, vaid Baltikale. Kontrollitavate jaemüügipindade arv peaks aastaks 2001 praeguselt 17-lt kasvama 51-le.
Praegu on enim kontrollitavaid jaemüügipindu, 13, Eestis, kuid see arv kasvab väga aeglaselt. Järgmisel aastal lisandub plaani kohaselt vaid üks müügipind. Enam on plaanis keskenduda Venemaale ja Ukrainale, kus järgmise aasta jooksul peaks lisanduma 9 jaekaubanduspinda. Kokku peaksid Baltika Grupi juhitavad jaekaubanduslikud pinnad aastaks 2001 kasvama 3 korda.
Katselisena on töös USA projekt, kuhu tänavu müüdi kaupa 1,8 miljoni krooni eest. Meelis Milderi arvates peaks see number 10 korda kasvama, alles siis saaks rääkida keskmiselt edukast projektist.