Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspordiagentuur soovitab tungida madalseisus Leedu IT-turule
Eesti Ekspordiagentuuri uuringu kohaselt on Eesti IT-firmadel head võimalused tungimiseks Leedu turule, mis on praegu küll veel madalseisus, kuid suurte kasvuvõimalustega.
'Investeerida tulebki siis, kui turg on algfaasis,' ütles ekspordiagentuuri direktor Lea Kroonmann, pidades silmas Leedut, mis on infotehnoloogia vallas selgelt maas Eestist ja ka Lätist. Kui Läti IT turg on juba kasvamas, siis Leedu on parajasti kasvufaasi jõudmas, kinnitas Kroonmann ja soovitas Eesti IT-firmadel just Leedu sihikule võtta.
Leedu IT turu käive oli möödunud aastal 40 miljonit dollarit, samas kui Eesti vastav näitaja oli 70 miljonit dollarit. Internetiühendusi 10 000 elaniku kohta oli Leedus 1999. aasta lõpus 40, Lätis 80 ja Eestis 227. Käesoleva aasta lõpuks aga prognoositakse Leedus näiteks interneti kasutajate hulga kasvu 2,5 korda, selgus ekspordiagentuuri uuringust.
Ekspordiagentuuri hinnangul on siinsetel infotehnoloogiafirmadel suuremad võimalused haarata Leedus turgu internetiteenuste, e-kaubanduse ja süsteemi integratsiooni vallas. Kuna IT-alast haridust annavad Leedus kümme kõrgkooli ning IT-eriala lõpetajate hulk ulatub 1500-ni aastas, siis on Eesti firmadel ka soodne võimalus seal lisatööjõudu värvata.
Eesti IT-firmadest tegutsevad Leedu turul Microlink (Delfi), CV Online, LHV ja XXL.EE.