Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eksvormelisõitja Urmas Põld võis Peugeot?dega teenida miljoneid
Äripäevale kinnitasid mitu tundmatuks jääda soovivat autoärimeest, et Kommest Autoga koostöös odavate Peugeot? sõidukite välismaale toimetamisega tegeleb kunagine vormelisõitja ja võidusõiduvarustusega kauplev Urmas Põld. Kokku on tänavu üheksa kuuga Eestist välja toimetatud 1909 uut Peugeot? sõidukit, tehingu maht ulatus ligi 300 miljoni kroonini.
Kuna tootjatehas teeb eri regioonidesse suuri hinnasoodustusi, Eesti kuulub aga soodustust saavate riikide hulka, siis võib 1909 auto vahendamise kasum olla üle 30 miljoni krooni. Näiteks Peugeot 206 hinnaerinevus Eestis ning Belgias ja Taanis, kuhu autod väidetavalt jõudsid, on üle kahekümne tuhande krooni.
Ühe tuntud autofirma juht, kes ei soovinud oma nime avaldada, kinnitas, et Põld on ka talle sarnast tehase soodustusi ära kasutavat tehingut pakkunud. ?Kui sellised tüübid astuvad mängu, siis tekib Euroopa Liidus põhjendatud küsimus, miks on eri riikides autode müügihindade erinevus kuni 30 protsenti,? rääkis autoärimees. ?See võib Eestile terviklikult probleeme tekitada,? viitas ta võimalusele, et tootjatehased tõstavad skeemide paljastudes Eestisse müügi hindu, et edaspidiseid skeeme vältida. Siis tõuseks autode hinnad ka kohalikes müügisalongides. Leedus on seetõttu juba mõned tehased müügihindu kergitanud.
Kommest Auto juhtkond sõitis eile välisreisile, mistõttu nende kommentaari saada ei olnud võimalik. Ka Urmas Põldu ei õnnestunud Äripäeval eile tabada.
Kommest Auto müügidirektor Marek Vihuri tunnistas eilses Äripäevas, et nemad on seotud vaid 700 auto müügiga vahendajale. Tema sõnul peaks sõidukid viidama Venemaale. ?Kuhu sealt lähevad, seda ma ei julge öelda,? lausus ta. Vihuri sõnul on Peugeot? Prantsusmaal asuv tehas tehingust teadlik, kuid teised Eesti autoärimehed peavad seda ebatõenäoliseks, sest tootjad on rangelt keelanud ühte piirkonda müüdavate autode mujale toimetamise.
Samas on Prantsusmaalt autode transiit Venemaale läbi Eesti mõttetu ning erinevatel hinnangutel on vähetõenäoline, et Kommest Auto juhtkond 1200 väidetavalt tundmatust autost mitte midagi ei tea. Pealegi on tolliameti andmetel 1909 Peugeot? väljavedajaks suuremas osas vaid üks firma.
Äripäeva andmetel oli Põllul veel hiljuti Volvo 850 tippversioon T5, kuid nüüdseks olevat ta vahetanud Volvo Peugeot? vastu. Urmas Põld importis varem Dunlopi rehve ning Shelli määrdeaineid, peale selle kauples tema tänaseks võlgade tõttu likvideeritud firma Apex Racing autoteeninduseseadmete, valuvelgede ning võidusõiduvarustusega.
Samuti Põllu firma Autopress andis välja ajakirja Tehnika Kõigile. Urmas Põld oli auto- ja tehnikamessi Motorex asutaja, hiljem müüs ta messi korraldamise õiguse Eesti Näitustele, kuid jäi messi organiseerimiskomitee esimeheks.
1998. aastal tembeldasid paljud ärimehed Põllu kelmiks. Kunagine võidusõtja Jüri Raudsik, kellega Põld oli varem äri ajanud, kinnitas, et Põld on tedagi petnud. Raudsiku tollase kommentaari kohaselt kulutas Põld rohkem, kui suutis teenida, mistõttu kasvasid võlad mehel lõpuks üle pea.