Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Narva hinnad liiguvad ülesmäge

    Heas hinnas on vana linnaosa ning kesklinna Pu?kini tänava piirkonna vanematüübiliste majade korterid, mis maksavad keskmiselt 140 000 krooni. Narva turul nii nagu ka Rakveres kestab veel ümbergrupeerumine, hinda hakkavad minema suhteliselt väiksema pinnaga korterid. Nõudlus 1-2toaliste korterite järele kasvab, pakkumine aga jääb üha vähemaks. Samas ei ole nõudlus veel ületanud piiri, kus kinnisvaraarendajad hakkaksid mõtlema uute, eelkõige väiksemate korteritega varustatud majade ehitamisele.
    Kohapeal tegutseva kinnisvarafirma Mendelson ja Narva Partnerid juhataja Olev Rohumäe sõnul sõltub Narva korterite hind täielikult renoveerimise astmest. ?Muidugi on Narvas teatud piirkondades ka eksklusiivkortereid, aga need ei ole tururingluses,? rääkis Rohumäe, kes on näinud Narvas kortereid, mida omanik hindab miljonile ja mis näiteks Tallinnas maksaks veel rohkem.
    Narvas on kaks eramupiirkonda ? Paemurru ja Narva-Jõesuu suunale jääv rajoon. Neist esimene on ümberringi laiuva tööstusmaastiku ja raudtee tõttu ebasoositud, teine suhteliselt väikeste kruntidega. ?Nende majade hinnad on praegu võrreldavad kolme-neljatoalise korteri hinnaga,? iseloomustas Olev Rohumäe. ?Valmis kommunikatsioonidega krunte on turul suhteliselt vähe. Need mida pakutakse on vana ehituse peal. Küll aga on inimesed hakanud oma aiamajasid aastaringseks elamiseks ümber ehitama.?
    Narvas puudub ajalooline elamuehituse traditsioon. Nõukogude ajal oli inimestel suhteliselt lihtne korterit saada ja kui ta selle juba kord sai, ei hakanud ta enam maja kallal rügama. Ainult Jõhvis, kus eestikeelse elanikkonna osatähtsus suurem, on eramute ehitamine hoogu kogumas.
    ?Eesti Põlevkivi juhid leidsid, et keskastme spetsialistide jaoks on ettevõttel mõttekas elamuid ehitada, et siduda inimesi alalise elamise kaudu töökohaga,? märkis Rohumäe. Tipptöötajatele ehitas Narva-Jõesuus elamud ka Kreenholm. Seevastu Baltijets, kus ametis inglis- ja venekeelne seltskond, ei ole elamuehituse vajadust tunnetanud.
    Kaubanduses õitses Narvas siiani keldripoodide äri, praegu pakub neile konkurentsi vaid endises EVEA pangahoones tegutsev kaubamaja. Detsembris uksed avava kaubanduskeskuse operaatorfirma OÜ Narva Kaubanduskeskus direktor Igor Kalinin prognoosib lähematel kuudel uute tegijate tulekut Narva kaubandusse. ?Kui siiani puudus Narvas praktiliselt kaubamajade konkurents, siis nüüd saab see olema, sest 300 meetrit meie kaubakeskusest eemal kerkib teine sarnane asutus,? rääkis Kalinin. Linna südames Tallinna maanteel avatavas kolmekorruselises kaubamajas on 4500 m² üldpinnal toiduainete ja esmatarbekaupade osakond, tuleva aasta kevadel valmivad teisel korrusel tööstus- ja elektroonikakaupade osakond ning kolmandal korrusel büroopinnad. Järgmise aasta sügisel valmib Narvas Pu?kini tänava ja Tallinna maantee vahelisel maa-alal veel üks kaubanduskeskus. Nõudlus kvaliteetsete kaubanduspindade järele on tohutu, iseloomustas Kalinin.
    ?Narva tuleb lähiajal juurde suhteliselt korralikku toidu- ja tööstuskaupade müügipinda,? kinnitas ka Rohumäe. ?Siiani käis siis elu ikka vana malli järgi, et keldrikaupluses müüakse kõike, alates jalanõudest lõpetades viinapudeliga.?
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.