• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas mõjutada kütusefirmasid ? kas boikott aitaks?

    Kütusefirmade esitatud põhjendused kütuse hinnatõusule kuigi vettpidavad küll ei ole. Siin kehtib see reegel, et rumalad on need, kes põhjendada ei oska. See tee, mille nad on valinud, on kerge ja libe ning mitte just austust vääriv. Nad võivad ju arvata, et ülejäänud ühiskond on rumal ega saa millestki aru. Aga küllap me saame neist asjadest aru ja küllap näeme-tunnetame omal nahal neid kokkuleppeid, mis tegelikult toimub väljamüügihinnete osas.
    Ega meil erilisi võimalusi kütusefirmasid mõjutada olegi, boikott pole kindlasti selline meetod, millest kasu oleks. Kui selline üleskutse ka tehtaks, ei leiaks see järgimist. Ma ei näe küll, et asistel inimestel oleks aega boikoteerimiseks. Firmasid mõjutab vaba konkurents ja kartelli vältimine. Küsimus on ikkagi selles, kuidas kütuse turustamine üldse on korraldatud, millist osa mängib turul salakütus ? tundub, et aktsiis ei mängi mingit rolli ? ja kui suur osakaal on nn solkkütusel.
    Põhjendada oskavad kõik, mitte üksnes kütusefirmad. Ma arvan, et meil ei ole võimalusi mõjutamaks kütusefirmade hinnapoliitikat. Tundub, et kütuseturg on küllalt rangelt ära jaotatud ja töötatakse n-ö ühiste mõtetega. Boikotti pole mõtet selle vastu korraldada, see ei vii kuskile. Meil ei ole hind veel viimase piiri peale kruvitud, nagu on näiteks Prantsusmaal või Inglismaal. Riik peatas aktsiisitõusu, sest ta on huvitatud, et hind oleks võrdlemisi madal. See on talle endale kasulik.
    Pagaritööstuste jaoks ei ole kütuse hinna tõus suur probleem ? toodame koduturu jaoks. Leiva hind tõusta ei tohiks, see sõltub rohkem Euroopa Liidu subsiidiumidest.
    Kütus pole isegi Eestisse jõudnud, aga nemad tõstavad hinda, vabandused ja põhjendused leitakse selleks alati. Küsimus puudutab meie hankijaid. Meil on nendega sel teemal juttu olnud, kuna transpordikulu on meil lepingutesse sisse kirjutatud. Nüüd, kui kütuse hind tõuseb, ei tule hankijad seni kehtinud lepingulise hinnaga välja. Katsume sel aastal säilitada sama hinnataseme, kaotame kasvõi kasumis, aga hankijad peavad jääma alles. Kaugemate hankijatele, näiteks Võrumaal, tekitab mööbli vedu Tallinna juba probleeme. Kui kütuse hind tõuseb veelgi, kajastub see juba mööbli hinnas. Oleme hakanud sisse ostma ka Leedu mööblit, sest see on 10?15 odavam kui kodumaine.
    Ma ei usu, et meil oleks kuidagi võimalik mõjutada kütusefirmasid. Isegi riik ei suuda tagada tarbijatele kvaliteetset kütust, segatakse kokku teab mida. Boikotte on igasuguseid tehtud küll meil ja mujal, aga kasu suurt neist pole.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Agris Adamberg: tubakaaktsiisiga saaks tervisekahjusid vähendada
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Nasdaq Tallinn jätkas languskursil
Nasdaq Tallinn langes täna pool protsenti, tirides kaasa ka Balti koondindeksi Baltic Benchmark.
Nasdaq Tallinn langes täna pool protsenti, tirides kaasa ka Balti koondindeksi Baltic Benchmark.
Parima juhi valem: rüsele omanikuga, murra stereotüüpi ja sütita kolleege Videod: kolme parima juhi töökaaslased räägivad suu puhtaks
Sel reedel selgub Pärnu Juhtimiskonverentsil 2022 Eesti parim tippjuht. Märtsi lõpus valis žürii finalistideks LHV juhi Madis Toomsalu, häirekeskuse juhi Kätlin Alvela ja Enefit Greeni juhi Aavo Kärmas.
Sel reedel selgub Pärnu Juhtimiskonverentsil 2022 Eesti parim tippjuht. Märtsi lõpus valis žürii finalistideks LHV juhi Madis Toomsalu, häirekeskuse juhi Kätlin Alvela ja Enefit Greeni juhi Aavo Kärmas.
Raadiohommik: Tartu kinnisvaraturust Londonisse loodava pangani
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis räägib LHV kõrge juht Erki Kilu alanud rahakaasamisest ja Suurbritanniasse panga tegemisest.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis räägib LHV kõrge juht Erki Kilu alanud rahakaasamisest ja Suurbritanniasse panga tegemisest.
Kuidas Venemaa Ukrainas tehtu eest maksma panna
Kui USA rahandusminister Janet Yellen kohtub teisipäeval Brüsselis oma kolleegidega, on üheks suureks aruteluteemaks see, kuidas rahastada sõjast räsitud riiki. Kuigi otsene mure on Ukraina lühiajalise rahastamisvajaduse katmine, on ametnikud üha enam mures ka ülesehituse kulude pärast, mis ületavad pool triljonit eurot, kirjutab Financial Times.
Kui USA rahandusminister Janet Yellen kohtub teisipäeval Brüsselis oma kolleegidega, on üheks suureks aruteluteemaks see, kuidas rahastada sõjast räsitud riiki. Kuigi otsene mure on Ukraina lühiajalise rahastamisvajaduse katmine, on ametnikud üha enam mures ka ülesehituse kulude pärast, mis ületavad pool triljonit eurot, kirjutab Financial Times.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.