Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas mõjutada kütusefirmasid ? kas boikott aitaks?

    Kütusefirmade esitatud põhjendused kütuse hinnatõusule kuigi vettpidavad küll ei ole. Siin kehtib see reegel, et rumalad on need, kes põhjendada ei oska. See tee, mille nad on valinud, on kerge ja libe ning mitte just austust vääriv. Nad võivad ju arvata, et ülejäänud ühiskond on rumal ega saa millestki aru. Aga küllap me saame neist asjadest aru ja küllap näeme-tunnetame omal nahal neid kokkuleppeid, mis tegelikult toimub väljamüügihinnete osas.
    Ega meil erilisi võimalusi kütusefirmasid mõjutada olegi, boikott pole kindlasti selline meetod, millest kasu oleks. Kui selline üleskutse ka tehtaks, ei leiaks see järgimist. Ma ei näe küll, et asistel inimestel oleks aega boikoteerimiseks. Firmasid mõjutab vaba konkurents ja kartelli vältimine. Küsimus on ikkagi selles, kuidas kütuse turustamine üldse on korraldatud, millist osa mängib turul salakütus ? tundub, et aktsiis ei mängi mingit rolli ? ja kui suur osakaal on nn solkkütusel.
    Põhjendada oskavad kõik, mitte üksnes kütusefirmad. Ma arvan, et meil ei ole võimalusi mõjutamaks kütusefirmade hinnapoliitikat. Tundub, et kütuseturg on küllalt rangelt ära jaotatud ja töötatakse n-ö ühiste mõtetega. Boikotti pole mõtet selle vastu korraldada, see ei vii kuskile. Meil ei ole hind veel viimase piiri peale kruvitud, nagu on näiteks Prantsusmaal või Inglismaal. Riik peatas aktsiisitõusu, sest ta on huvitatud, et hind oleks võrdlemisi madal. See on talle endale kasulik.
    Pagaritööstuste jaoks ei ole kütuse hinna tõus suur probleem ? toodame koduturu jaoks. Leiva hind tõusta ei tohiks, see sõltub rohkem Euroopa Liidu subsiidiumidest.
    Kütus pole isegi Eestisse jõudnud, aga nemad tõstavad hinda, vabandused ja põhjendused leitakse selleks alati. Küsimus puudutab meie hankijaid. Meil on nendega sel teemal juttu olnud, kuna transpordikulu on meil lepingutesse sisse kirjutatud. Nüüd, kui kütuse hind tõuseb, ei tule hankijad seni kehtinud lepingulise hinnaga välja. Katsume sel aastal säilitada sama hinnataseme, kaotame kasvõi kasumis, aga hankijad peavad jääma alles. Kaugemate hankijatele, näiteks Võrumaal, tekitab mööbli vedu Tallinna juba probleeme. Kui kütuse hind tõuseb veelgi, kajastub see juba mööbli hinnas. Oleme hakanud sisse ostma ka Leedu mööblit, sest see on 10?15 odavam kui kodumaine.
    Ma ei usu, et meil oleks kuidagi võimalik mõjutada kütusefirmasid. Isegi riik ei suuda tagada tarbijatele kvaliteetset kütust, segatakse kokku teab mida. Boikotte on igasuguseid tehtud küll meil ja mujal, aga kasu suurt neist pole.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.