• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millist infotehnoloogiafirmat valida?

    Kui ettevõte on otsustanud sõlmida teenindusleping infotehnoloogiafirmaga, kerkivad küsimused, millist firmat siis ikkagi valida? Firmad, kes ei ole varem selle küsimusega kokku puutunud ei pruugi osata hinnata pakkumiste tugevaid ja nõrku külgi.
    On mitmeid tegureid, mida tuleks arvestada, enne kui otsustada mõne infotehnoloogiafirma kasuks.
    Mõned näpunäited firmajuhile, mida peaks arvestama enne lepingu sõlmimist.
    Eesmärgid.- Enne ühenduse võtmist infotehnoloogiafirmaga peaks enda jaoks selgeks tegema, millist teenust ja mis tasemel tahetakse saada, mida see hõlmab ning kui palju ollakse valmis teenuse eest maksma. Oluline on sellised asjad määratleda enne lepingu sõlmimist, et hiljem ei tekiks vaidlusi teeninduslepingu alla käivates ülesannetes ja töödes.
    Teeninduse kiirus.- Firmadel on erinevad tugevad ja nõrgad küljed. Infotehnoloogiafirma valikul on üheks olulisemaks teguriks teenuse kiirus. On täiesti mõistlik nõuda kuni paaritunnist reageerimisaega kiirprobleemidele ning kuni kuuetunnist reageeringut tavaprobleemile. Kui infotehnoloogiaettevõte ei suuda sellist teeninduse kiirust tagada, puudub mõte temaga lepingut sõmida. Tihti ei suuda suured turul tegutsevad infotehnoloogiafirmad vajalikku teeninduse kiirust tagada.
    Teenuse kvaliteet.- Kolmas oluline punkt on pakutava teenuse kvaliteet. Kvaliteedi all tuleks mõista probleemide lahendamise kiirust, uute lahenduste väljapakkumist, erinevate probleemidega toimetulemist. Asjalik infotehnoloogiafirma oskab juhtida tähelepanu olulisematele teguritele ettevõtte arvutisüsteemis ning teavitab neist ka ettevõtte juhtkonda ja töötajaid.
    Oluline on ka töötajate nõustamine erinevates infotehnoloogia-alastes küsimustes.
    Teenuse hind.- Kindlasti ei saa mööda minna ka teenuse hinnast.
    Üldjuhul on teenuse hind pöördvõrdelises sõltuvuses reageerimisajaga, mida väiksem on reageerimisaeg, seda suurem on teenuse kuutasu.
    Teenuse komplekssus.- Ei ole mõtet palgata infotehnoloogiafirmat, kes suudaks lahendada näiteks vaid pooled teie firma infotehnoloogia-ga seotud probleemidest.
    Lepingu sõlmimisel tasub jälgida ka, kas teenindusfirma suudaks vajaduse korral hankida ka uut tarkvara ja riistvara, kui kiiresti ning millise hinnaga. Kui ettevõttel on olemas oma interneti kodulehekülg, on tihtipeale otstarbekas ka kodulehe haldamisteenust küsida samalt firmalt, kes hooldab teie arvutisüsteeme.
    Saades kogu lahenduse ühest firmast, võidate kokkuvõttes ajas, rahas ning ka paremas teenuse kvaliteedis.
    Teenuse usaldusväärsus.- Outsourcing?u teenusega peab alati kaasas käima konfidentsiaalsuse printsiip, mis ei luba infotehnoloogiafirmale usaldatud informatsiooni kolmandatele isikutele edastada.
    Kui peaks ilmnema, et infotehnoloogiafirma on selle punkti vastu eksinud, tuleks teenindusleping lõpetada ning võimaluse korral infotehnoloogiaettevõtet trahvida.
    Autor: Mart Kangur
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Agris Adamberg: tubakaaktsiisiga saaks tervisekahjusid vähendada
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Suur ülevaade: analüütikud näitavad rohelist ja punast tuld just neile Balti börsi aktsiatele
Eelmise aasta eufooriline meeleolu ja ahnus aktsiaturgudel on asendunud kohati hirmuga. Kogenumad investorid piiluvad häid ostukohti, analüütikute pakutud hinnasihid on üks viis, kuidas aktsiaid portfelli juurde noppida.
Eelmise aasta eufooriline meeleolu ja ahnus aktsiaturgudel on asendunud kohati hirmuga. Kogenumad investorid piiluvad häid ostukohti, analüütikute pakutud hinnasihid on üks viis, kuidas aktsiaid portfelli juurde noppida.
Miks just nemad ehk kogu tõde parimatest juhtidest
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Miks just nemad ehk kogu tõde parimatest juhtidest
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Välisinvestorid on Eestiga rohkem rahul, kuid pole kedagi palgata
Nii nagu kohalikel ettevõtjatel, on Eestis tegutsevatel välisinvestoritel küllaltki sarnased mured, kinnitas nende seas tehtud uuring: pole piisavalt töötajaid, kimbutavad kallid elektriarved ning geopoliitiline olukord paneb kukalt kratsima, tarneahelast rääkimata. Eksperdid näevad aga probleemides võimalusi.
Nii nagu kohalikel ettevõtjatel, on Eestis tegutsevatel välisinvestoritel küllaltki sarnased mured, kinnitas nende seas tehtud uuring: pole piisavalt töötajaid, kimbutavad kallid elektriarved ning geopoliitiline olukord paneb kukalt kratsima, tarneahelast rääkimata. Eksperdid näevad aga probleemides võimalusi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.