Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hyundai hakkab Sharaniga rinda pistma

    Huvi uue Hyundai mahtuniversaali vastu on suur. Esimene proovisõiduauto läks kaubaks juba järgmisel päeval kui auto oli numbri alla saanud. Äripäev jõudis temaga sõita vaid sadakond kilomeetrit, kui üks Eestis ärimaailma juhtfiguure autole ?käpa peale pani?.
    Hyundai uus mahtuniversaal on projekteeritud Euroopas ja arvestab kõiki siinseid nõudmisi. Juba autosse sisse istudes ei teki vähimaki tunnet, et tegemist on korealasega. Armatuuri kujundus vihjab pigem Euroopa toodangule, materjalivalik meenutab mõneti Jaapani autot. Kohe hakkavad silma suured ja väga hea nähtavusega küljepeeglid. Sealt on näha isegi auto tagaratast ja tagurdades annavad need üllatavalt tõetruu pildi auto mõõtmetest. Igatahes ei teki selle autoga tagurdades mingit vajadust pead pöörata. Automaatkäigukasti juhthoob asub roolil ja sõitma asudes surub 2,7-liitrine V6 mootor selja istmesse kohe, kui paigalt võtta. Igatahes on neljaastmelise automaatkäigukasti ja mootori pöördemomendi suhe väga täpselt paigas ja autol jagub võimsust igal kiirusel.
    Ajakirjanduslik õelus sunnib otsima auto juurest miinuseid, kuid see ei olegi nii lihtne, kui algselt arvasime. Ainsatena torkavad silma suhteline ruumikitsikus tagaistujatel ja veidi väikestena tunduvad esiuksed. Suurem inimene võib hooletumalt sisenedes pea uksepiida vastu ära lüüa. Seevastu tagauksed on sedavõrd suured ja kandilised, et esmapilgul näib olevat tegemist liugustega. Tegelikkuses avanevad need siiski hingedel nagu uksed ikka, ehkki parklas võib nendega veidi probleeme tekkida.
    Ka lisavarustusele ei ole selle auto puhul midagi ette heita. Olemas on nii automaatne kliimakontroll, ABS-pidurid koos pidurdusjõu ühtlustaja EBDga, salongi sisenevat õhku värskendav AQS-süsteem, esimesed turvapadjad. Eriti üllatab Trajet oma arvukate panipaikadega. Kindalaekaid on kaks, keskkonsoolist jookseb välja kolm sahtlit: üks neist on tuhatoos, teine kummipõhjaga polsterdatud sahtlike, kolmas mahutab veidi suuremamõõtmelisi esemeid. Lisaks on raadiopaneeli all avatud sahtel, kuhu võib pista rahakoti. Panipaiku leiab ka istme alt, tagaistujate juurest. Uksesahtlisse mahub vabalt ära suur 1,5-liitrine joogipudel jne. Meeldiv on, et kolmandal istmereal istujad saavad ise reguleerida ventilaatori pöördeid ja õhu liikusmissuunda.
    Mis puutub Trajeti tehaseraadiosse ja helisüsteemi tervikuna, siis esimese kohta ei oska midagi erilist arvata. Küll aga puuduvad kõlaritel teravate helide jaoks mõeldud pisikesed väljuhääldajad ja kogu akustika on suhteliselt müdisev ja ebakonkreetne.
    Praktilisuse osas on Trajet igati tasemel. Kõiki tagumisi istmeid on võimalik ükshaaval autost välja võtta, juhi kõrval asuvat istet saab pöörata 180 kraadi. Kõikide istmete seljatugede taga asuvad pisikesed söögilauad, kus on kohad erinevate mõõtmetega joogitopsidele. Ja isegi kui kõik istmed on sees, mahub autosse 523 liitri jagu pagasit. Kui kolmas istmerida eemaldada, mahub seda koguni 1801 liitri jagu, ja kui ka teine istmerida välja võtta, siis 3178 liitri jagu. See meenutab juba kaubabussi.
    Mootoreid on autol kaks: 2-liitrine R4 ja 2,7-liitrine V6. Käigukastidest on valida esimese puhul viiekäigulise manuaali ja neljaastmelise automaadi vahel, V6 saab vaid automaatkäigukastiga.
    Ka hind on Trajetil mõistlik. Alghind 250 000 krooni on võrreldav väikeste mahtuniversaalidega. Proovisõiduks olnud nahkistmetega tippversioon, millel puudus vaid pardakompuuter ja püsikiiruse hoidja, maksab 365 000 krooni.
    Möödunud nädalal saabunud neljast autost läksid kolm kohe kaubaks ja vaid üks vaba auto ongi alles. Seetõttu ei ole me talle veel väga suurt reklaami teinud. Järgmine suurem partii jõuab Eestisse alles detsembri keskel.
    Aga huvi on auto vastu on täiesti olemas ja ma loodan, et ta leiab meie turul oma koha. Kuidas täpselt ta minema hakkab, on raske ennustada. Suuruselt ja praktilisuse poolest on ta konkurentidest odavam, kuid mis seal salata, kaubamärk pole eestlaste seas nii populaarne kui mõnel Saksa või Jaapani päritolu autofirmal. Kvaliteedi osas aga minul kahtlusi ei ole. Viimasel ajal on meil pigem see probleem, et teeninduse töötajatel pole tööd. Autod lähevad ja kaovad.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.