• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Niiskus ajab vanduma

    Sügis, pidevad sajud ja sellega kaasnev niiskus on nii mõnegi autoomaniku pannud hommikul käredalt vanduma. Auto ei käivitu, aku läheb starteri käitamisest tühjaks ja siis otsi variante, kuidas õigeks ajaks tööle saada.
    Põhjuseid, miks auto käima ei lähe, on peamiselt kaks: kas ei tööta korralikult süütesüsteem või ei tööta kütusesüsteem. Ülejäänud võimalused on haruharva esinevad.
    Süütesüsteemi põhiline viga on oma aja äraelanud süütejuhtmed, mis niiskete ilmadega lihtsalt ?üle taguma? hakkavad. Samuti võib põhjus peituda süüteküünaldes, mida oleks otstarbekas vahetada vähemalt 10 000?20 000 kilomeetri järel, sõltuvalt automargist.
    Kolmandaks võib olla viga pragulises või oksüdeerunud jagaja kaanes. Kui viimast vahetada, tasuks seda teha koos rootoriga, sest mõlemad saavd ühepalju ?vatti?. Viga võib olla ka kulunud jagaja kontaktides või süütepoolis. Viimaste puhul tasub pöörduda juba asjatundja poole, küünlajuhtmete ?ületagumist? aitab aga vältida silikoonõli. Juhtmed tuleb eelnevalt puhastada mustusest ja seejärel piserdada silikooniga. Sama võib teha jagaja kaanega. Kaant võib piserdada ka seestpoolt. Kuid need variandid on enamasti ajutised lahendused. Ajapikku silikoon kulub maha ning kulunud juhtmed tuleb igal juhul varem või hiljem välja vahetada.
    Kui süütesüsteem on korras ja auto ikka ei käivitu, on viga toitesüsteemis. Sageli tuleneb see ebakvaliteetsest kütusest, mida meie riigis leidub kuhjaga. Esmalt tuleks aga välja selgitada, kas kütus üldse jõuab karburaatorini või sissepritsesüsteemini. Kui see nii ei ole, siis on kas kütusepump purunenud, kütusefilter ummistunud või on ummistunud kütusevoolik. Kõige raskem variant on muidugi see, kui rike on tekkinud karburaatoris või sissepritsesüsteemis. Asjatundja abita siin enam naljalt hakkama ei saa. Igaüks võib aga ise sügisel bensiinipaaki niiskust lahustavat lisaainet valada. Neid on erinevates olekutes saadaval peaaegu kõikides tanklates ja autotarvikute poes. Need kõrvaldavad bensiinipaagi põhjas oleva kondensvee, mis võib külmaga jäätudes ummistada kütusetorustiku.
    Autor: Rein Neljand
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tarmo Ulla: kui kukud, tõuse ja proovi uuesti!
Arvamuskonkursi Eduka Eesti toetaja, Swedbank Eesti juhatuse liige, eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla teeb üleskutse panustada konkursile ideedega, mis aitavad suunata meie noori rohkem tegelema huviharidusega, et väärtustada meeskonnatööd.
Arvamuskonkursi Eduka Eesti toetaja, Swedbank Eesti juhatuse liige, eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla teeb üleskutse panustada konkursile ideedega, mis aitavad suunata meie noori rohkem tegelema huviharidusega, et väärtustada meeskonnatööd.
Meta jääb vähemalt Nasdaqil esialgu Facebookiks edasi
Nime Meta Platformsiks vahetanud Facebook kaupleb veel mõnda aega Nasdaqi börsil vana sümboli FB all.
Nime Meta Platformsiks vahetanud Facebook kaupleb veel mõnda aega Nasdaqi börsil vana sümboli FB all.
Põllumajandustootjate TOP: olukord on pinev, aga samas ka põnev
Tänavuse Põllumajandustootjate TOPi võitnud teraviljatootja Aru Põllumajanduse OÜ arendusjuhi Karl Lindami sõnul on olukord põllumajandussektoris pinev, ent samas ka põnev.
Tänavuse Põllumajandustootjate TOPi võitnud teraviljatootja Aru Põllumajanduse OÜ arendusjuhi Karl Lindami sõnul on olukord põllumajandussektoris pinev, ent samas ka põnev.
Digi-Eesti lööb Dubai Expol laineid burgeriga
Dubai maailmanäitusele Expo 2020 läks iga riik oma looga. Eesti sõnum on olla maailma kõige edasijõudnum digiühiskond, kuid muljet avaldab ka eestlaste burger.
Dubai maailmanäitusele Expo 2020 läks iga riik oma looga. Eesti sõnum on olla maailma kõige edasijõudnum digiühiskond, kuid muljet avaldab ka eestlaste burger.