Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiinimüük kolib üle odavamasse automaatjaama

    Eile teatas Neste Eesti kõigi oma Baltimaade ja Poola tanklate muutmisest automaatjaamadeks, loobudes äritegevusest 11 Neste bensiinijaamas olevas poes.
    Eelmisel nädalal teatas Uno X nime all tegutsevatele automaatjaamadele keskendumisest ja teenindusjaamadest loobumisest ka Hydro Texaco Eesti, põhjendades seda kütuseäri liigse kulukusega.
    Ka Statoil, kellele seni pole automaattanklaid kuulunud, on konkurentsi siirdumisest rohkem automaatjaamadesse aru saanud ning alustas Tallinnas Järvel Pärnu maantee ja Vabaduse puiestee ristmiku lähedal oma esimese automaatjaama ehitamist. Tankla peaks valmima juba tänavu.
    ?Kütusemüüjatel on poe pidamine olnud alati lihtsalt lisategevusala, et kasutada ära neid äripaiku, kuhu bensiinijaamad tehakse,? rääkis Neste Eesti finantsjuht Indrek Kaju. ?Vanasti ei saanud tankla tegutseda ilma inimeseta ning temale tegevuse andmiseks ja tööjõu kulude katmiseks oli otstarbekas ehitada väike pood. Tänapäeva tehnika arenguga saab kütust müüa ka automaattanklast ja see on väga hästi vastu võetud, mistõttu poe pidamine pole enam mõttekas.?
    Kaju ütles, et viimasel paaril aastal on automaattanklate osakaal Neste kütuse jaemüügis pidevalt kasvanud, kuid ta ei soovinud avalikustada konkreetseid numbreid. Samuti ei öelnud ta, kui suure osa moodustasid Neste tänavu ligi miljardikroonisest käibest tanklates astuvad teenindusjaamad.
    ASi Eesti Statoil peadirektor Epp Kiviaed ütles BNSile, et uue tankla ehituse puhul on tegu pilootprojektiga, mille edukusest sõltub, kas Statoil ka jätkab automaatjaamade ehitamisega. ?Laiemat sellealast projekti meil veel pole ning edasine käitumine oleneb tulemustest,? märkis Kiviaed.
    Kütusemüüjate keskendumine ainult automaatjaamadele ning kauplustest loobumine ei tähenda, et klientide jaoks kõigis bensiinijaamades senised teeninduskeskused sootuks ära kaovad. Bensiinimüüjate asemel hakkavad kaupluste ja pesulatega opereerima teised firmad.
    Hydro Texaco müüs kõik viis endale kuulunud teenindusjaama ASile Grekond, kes on tegutsenud juba pikemat aega ja mitme kaubamärgi all ? muu hulgas näiteks Favora kaubamärgi all.
    Neste omanik Fortum Oil and Gas Oy sõlmis koostöölepingu kioskifirmaga Rautakirja Oy, mille kohaselt Rautakirja võtab bensiinijaamades äritegevuse üle. Lähikuudel viiakse poed R-kioski kaubamärgi alla ning kütusemüük toimub siis vaid automaatjaamadena.
    Neste jaamades asuvate R-kioski müügipunktide töö eest vastutama hakkava Rautakirja Oy tütarettevõte Lehti-Maja Eesti ASi tegevdirektor Kalvar Kase sõnul uuendatakse poodide välisilmed vastavalt R-kioski kaubamärgi imagole. ?Meie uued kioskid hakkavad tööle mugavuskaupluse kontseptsiooni alusel, mis tähendab senistes R-kioskites pakutavast laiemat kaupade sortimenti, samuti uusi kaubagruppe,? selgitas Kase.
    Autopesuteenust hakkab Neste jaamades pakkuma koostööpartner Spectra kaubamärgi all.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.