• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liiklusseadus keerutas tolmu

    Oktoobri alguses ei teadnud enamik eestlasi uuest liiklusseadusest suurt midagi. Üleöö sai see aga sama tuntuks kui Kurski nime kandev linnake Venemaal. Ja mis seal imestada, sinna sisse püütakse viia parandusi, mis kainelt olukorda hindava inimese pehmelt öeldes jahmatava panid.
    Hea küll, oleme teel Euroopasse ja meil tasub sealsetest tavadest-reeglitest õppust võtta. Aga me ei saa kõike üle võtta, enne tuleb ikka järele mõelda, kas me suudame seda teha. Kas on ikka kõige targem tegu sättida end tõkkejooksus Erki Noole kõrvale ja kui stardipauk kõlanud, avastada esimese tõkke juures, et tegelikult ei jaksagi me ennast sealt üle upitada.
    Nii võib juhtuda ka sel juhul, kui me üritame kõikides seadustes Euroopast malli võtta. Oleks olnud äärmiselt riskantne võtta vastu seadus, millega lubada rooli pudeli õlut joonud isikuid. Igaüks meist teab, et reeglina ei näita pudel õlut üldse midagi. Järelikult võib juua juba kaks, siis kolmandagi jne. Vahele jäädes hakatakse nõudma arstlikku kontrolli. Lootuses, et sõiduga pea veidi lahtub ja kõik jääb lubatu piiresse. Politsei hakkab raiskama mõttetult energiat tühja-tähja peale, arstid arutult aega ja raha ajal, mis haigekassal napib raha.
    Lubatava piirkiiruse suurendamisega oli asi sama läbimõtlematu. Mujal Euroopas vaadatakse kiiruseületamisele lihtsalt läbi sõrmede. Kui sa kedagi ei ohusta, kui auto on heas korras ja juht kaine, siis pole mõtet teda veidi kiiremini sõitmise eest karistada. Euroopa teedel sõidetakse just täpselt nii kiiresti, kui keegi tunneb paras olevat, ja harva, kui keegi selle eest karistada saab. Politsei ei istu päevad läbi põõsas ega kogu kerget trahviraha, vaid on seal, kus tõesti ohtlik. Kui meil ka nii oleks, poleks jutte piirkiiruse suurendamise vajalikkusest kellelegi pähe tulnud.
    1. oktoober
    Kehtima hakkasid uued eksamineerimisnõuded sõiduõppijatele, mis on toonud kaasa vastakaid arvamusi sõiduõpetajate seas.
    4. oktoober
    Roveri tootmisliinilt veeres maha viimane traditsiooniline Briti väikeauto Mini, uuendatud Minisid hakatakse tootma Oxfordis. Eestisse jõuavad viimased 2001. a sügisel.
    13. oktoober
    Politseiamet sai kätte 40 Opel Vectra võtmed, mis oli enam kui 70 autost koosneva riigihanke esimene partii. Nädal hiljem sai politsei 22 Nissan Almera oma-nikuks, veel nädala pärast lisandusid Mercedes-Benz Vito väikebussid.
    AS United Motors tõi oktoobris turule Land Roveri uuenenud varustusega linnamaasturi Freelander, millele on võimalus tellida viiekäiguline steptronic-automaatkäigukast. Nädal hiljem lisandusid uued 5. seeria BMWd, mis erinevad eelkäijast nii välimuse kui ka mootorivaliku poolest.
    16. oktoober
    Kalevi kommivabriku kõrval asuvast endisest Fordi keskusest müüdi neli esimest Renault?d, pannes sellega punkti monopoolsusele Renault?de turul.
    17. oktoober
    Osa Eesti autofirmade esindajad asutasid ühise internetikaupluse, kus pakutakse firmaesinduses kontrollitud pruugitud autosid.
    18. oktoober
    AS United Motors, Hansa Liising Eesti ja Eesti Suusaliit uuendasid pikaajalist koostöö-lepingut, mille täienduse alusel andis United Motors Kristina ?miguni käsutusse BMW sportmaasturi X5. Sportmaastur vahetas välja seni Kristina ?miguni kasutuses olnud BMW 3. seeria auto.
    26. oktoober
    Nelja erakonna poliitikud esitasid riigikogule otsustamiseks ettepaneku, mille järgi pole juht purjus, kui tema veres on kuni 0,5 promilli alkoholi. Samuti lisandus mõni aeg hiljem ettepanek alandada lubatud piir 0,2 promillini. Veel pakkusid politseinikud välja võimaluse viia Eesti parimatel maanteedel suveperioodil lubatud piirkiirus 120 kilomeetrini ja suurendada mõningatel asulateedel piirkiirust 90 kilomeetrini tunnis. Ettepanekud tekitasid elavat vastukaja, otsuse poolt siiski riigikogu ei hääletatud.
    27. oktoober
    ?The Economist Intelligence Unit? (EIU) tunnistas Nissani Sunderlandi tehase Inglismaal neljandat aastast järjest produktiivseimaks autotehaseks Euroopas.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
YITi töötajate usaldusisik: eestlasi lastakse Soomes endiselt üle
Soome ehituskontserni YIT töötajate usaldusisiku Jussi Sakari sõnul on peamised tööjõudu puudutavad halli majanduse probleemid seotud kolmandate riikide töötajatega, kuid endiselt lastakse Soomes üle ka eestlasi.
Soome ehituskontserni YIT töötajate usaldusisiku Jussi Sakari sõnul on peamised tööjõudu puudutavad halli majanduse probleemid seotud kolmandate riikide töötajatega, kuid endiselt lastakse Soomes üle ka eestlasi.
Miks minilao kasutamine on kasvav trend ja millal sina võid miniladu vajada?
Mis on pildil oleval cafe racer mootorrattal pistmist minilaoga? Nii mõndagi. Mõlema juured ulatuvad 60ndate algusesse – ühel Inglismaale, teisel USA-sse. Seotus seisneb aga ka selles, et minilaod on muuhulgas sobilikud motohuvilistele rataste ja muude hobitarvikute hoiustamiseks. Milleks veel miniladusid kasutatakse ja miks see on kasvav turg?
Mis on pildil oleval cafe racer mootorrattal pistmist minilaoga? Nii mõndagi. Mõlema juured ulatuvad 60ndate algusesse – ühel Inglismaale, teisel USA-sse. Seotus seisneb aga ka selles, et minilaod on muuhulgas sobilikud motohuvilistele rataste ja muude hobitarvikute hoiustamiseks. Milleks veel miniladusid kasutatakse ja miks see on kasvav turg?