Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mazda Tribute sätib end turgu vallutama

    Soome firma Inchcape Motors esindajad, kelle kaudu Mazdad Eestisse jõuavad, on kevadel müügile jõudva Mazda linnamaasturi hinnast rääkides napisõnalised. Ilmselt ei tea nad päris täpselt veel isegi, kuid mingi veksli siiski välja käivad: jääb Honda CR-V ja Toyota RAV4 hinnaga ühte kanti. Kui see tõesti nii on, saab Tribute?ist tõsine konkurent neile mõlemale. Lisaks tuleb samal ajal välja Fordi sõsarmudel Maverick, mis on sisuliselt sama auto ja ega nende hinnadki palju erinema hakka.
    Pole just igapäevane nähtus, et kiirteel 190km tunnikiirusega sõitvast luksusautost maastikuauto mööda kihutab. Itaalias, Torino-Milano kiirteel sõitvad autojuhid jõudsid sellega aga juba ära harjuda, sest terve oktoobrikuu vältel testisid maailma autoajakirjanikud seal uut Mazda linnamaasturit. Automaatkäigukasti, uue 196hobujõulise ja 3-liitrise V6 mootoriga varustatud Tribute?iga võib 200kilomeetrise tunnikiirusega mööda kiirteed sõita ilma vähimagi hirmutundeta. Väga pikalt sellist sõitu küll harrastada ei viitsi, sest automaatkäigukast ei armasta kihutada. 200 km/h kätte saanud, vajub auto kiirus sujuvalt 190ni, siis vahetub käik, kiirus kasvab 200ni, käik vahetub jne, jne. Selline pirtsakus hakkab lõpuks ära tüütama ja leiame, et ?rahulikult? 150?160 km/h sõita on kah üsna hea.
    Nüüd on veidi mahti ka auto sisemusele tähelepanu pöörata. Mazdalikult lihtne, kuid samas sümpaatne, võiks öelda kokkuvõtvalt. Kogu armatuuri disain ja materjalivalik on sarnane teistele sama margi esindajatele ja kahjutundega mõtleme Fordile. Temalt pole midagi. Kui, siis ehk ameerikalikult roolivardal olev automaatkäigukasti juhthoob, mis drive-asendis peatub täpselt raadio häälenupu ees ja viimasele ligipääsemine on sõidu ajal üsna tõsine ettevõtmine. Juhikoht on aga väga mugav. Vasak käsi toetub täpselt ukse käetoele, parem aga hiiglaslikule keskkonsoolile, kuhu võib sisse panna pool elamist.
    Tribute?i teine ja odavam versioon on 2-l ja 124hj mootori ning manuaalkäigukastiga. Seal sellist keskkonsooli ei ole. Ilmselt jääks käiguvahetust segama. Mootor ise tundub aga üsna tegus isegi pärast 3-liitrise mootoriga autost ümberistumist. Itaalia mägiteedel võtab ta suuri tõuse üsna probleemivabalt ka kolmanda käiguga, ehkki maksimaalne pöördemoment 175 Nm tuleb alles 4500 pöörde juures minutis. Küll aga kulgeb üsna vaevaliselt käiguvahetus. Käigud tunduvad veidi pikavõitu ega kipu oma kohta sugugi niisama lihtsalt minema.
    Maastikule minnes teevad testijate pead samaaegselt ühemõttelise noogutuse. Vaat see juba on midagi. Auto astub üle kivide ja kändude sedavõrd vaikselt ja rahulikult, justkui oleks tegemist meie mõistes tavalise linnatänavaga. Ei mingit kobinat ega raputamist.
    Nelikveo vajalikkuse otsustab auto ise. Kui mõni ratas hätta jääb, tulevad teised appi. Ka juht ise võib nad sundkorras appi saata, lülitades sisse pideva nelikveo. Normaalsel teel teeb pidev nelikvedu aga auto tuntavalt rohmakamaks ja lärmakamaks, mistõttu pole mõtet temaga üldse jännata. Ise teab, millal tagumisi rattaid vaja läheb.
    Iseteema on mootori kaitstus kivide eest, mis tõsisele loodusehuvilisele jääb ilmselt koduseks tööks. Vähemalt testiautodel mingit arvestatavat kaitset mootori põhja all polnud. Sümboolne plastikust kate ja kogu lugu.
  • Hetkel kuum
Andi Pleskovski: tänavuse aasta hea ja halb stsenaarium büroopindade turul
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Balti börsiindeks pani tõusunädalale punase punkti
Tõusumeeleolus kulgenud nädala lõpetas Balti koondindeks Baltic Benchmark siiski miinuses, taandudes keskmisest suurema käibega päeval 0,21%.
Tõusumeeleolus kulgenud nädala lõpetas Balti koondindeks Baltic Benchmark siiski miinuses, taandudes keskmisest suurema käibega päeval 0,21%.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Rootsit tabanud pankrotilaine räsib enim ehitust
Rootsi pankrottide arv tõusis jaanuaris vähemalt kümne aasta suurimaks, pankrotistujatest viiendik on ehitusettevõtted, kirjutab Bloomberg.
Rootsi pankrottide arv tõusis jaanuaris vähemalt kümne aasta suurimaks, pankrotistujatest viiendik on ehitusettevõtted, kirjutab Bloomberg.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.