Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raudtee erastamine lõpusirgel
Erastamisagentuur selgitab Eesti-Briti-USA konsortsiumi Baltic Rail Service, Eesti-Rootsi ühisprojekti Raudtee Erastamise Rahva Aktsiaselts ja Põhja-Ameerika tagapõhjaga Rail Estonia seast 66 protsendi Eesti Raudtee aktsiate pakkumise võitja detsembrikuus.
Eesti Raudtee aktsiate müügihinnaks on ajakirjanduses pakutud 0,8?2 miljardit krooni. Pakkumise praegusel etapil väldivad osalised võimaliku ostuhinna pakkumise avaldamist ja keskenduvad lubadustele suurendada raudtee läbilaskevõimet ja efektiivsust.
Erastamispakkujad üritavad rahustada tarnsiidiärimehi, kes kardavad raudtee tariifide hüppelist kasvu pärast erastamist, mis vähendaks kaubavedajate tulusid.
?Meie ei ehita oma äriplaani tariifide tõstmisele, vaid pikaajalistele suhetele klientidega,? ütles reedel pressile esinenud pakkumisvõistluse arvatava liidri Baltic Rail Service osanik Edward Burkhardt. ?Raudtee äri pole esmatähtis ? meie peame toetama klientide ärihuvisid.?
Burkhardti, kes on USA raudteehiiglase Wisconsin Central Transportation Corporationi suurosanikke, peetakse raudteeringkondades maailma 16 tuntuima raudteeärimehe hulka kuuluvaks.
Järgmise aasta jaanuaris saab erastamisvõitja võimaluse tutvuda Eesti Raudte üksikasjaliku kliendiinfoga, mida seni osaliste ees kommertssaladusena suletuna hoiti. Erastamistingimuste kohaselt võib pakkumise võitja soovimatute tingimuste ilmnemisel tehingust loobuda. Sellisel juhul tehakse Erastamisagentuuri poolt pakkumine aktsiate ostuks paremuselt teiseks tulnud osalisele.
Erastamise osalised kinnitavad, et Eesti Raudtee on neile seni pakkunud otsustamiseks piisavat infot ja ei varja uuele omanikule võimalikke kahjulikke tehinguid. ?Erastamisagentuuris ja Eesti Raudtees mõistetakse, et halva tehingu allkirjastamisest pole keegi huvitatud,? ütles BRSi osanik Guido Sammelselg.