Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PM: Eesti Raudtee erastajatel puudub strateegiline investor
Täna kell 12 peavad Eesti Raudtee 66-protsendilise osaluse soovijad esitama erastamisagentuurile oma lõpliku pakkumise. Kuu aja pärast peaks agentuur teatama Eesti Raudtee õnneliku kosilase nime. Erastamismaratoni lõpumeetritel tunduvad kõik kolm osalejat lonkavat vähemalt ühte jalga, kirjutab Postimees tänases juhtkirjas.
Segaselt alanud erastamiskonkursilt ei saanudki loota tõsiseltvõetavate raudteefirmade suurt huvi nii pisikese raudteelõigu vastu, mis on pealegi vaid ühe suure ning prognoosimatu Venemaa raudtee tupiklõik. Kuigi lõik iseenesest on peaaegu et kullast - seda mööda liigub praegu aastas kümneid miljoneid tonni kaupa Läänemere ühe konkurentsivõimelisema sadamani.
Täna oleme seisus, kus raudteest enamust soovivad Eesti ärimehed välismaiste väiksemate tegijate toel ning tõsise USA raudteefirma pakkumine moondus erastamise käigus konsultatsioonifirma omaks. Kes aga konsultatsioonifirma varjus niite tõmbab, on selguseta.
Arvestatavat rahvusvahelisest raudteefirmast strateegilist investorit, kes omaks ka pakkumise teinud konsortsiumist enamust, ei ole. Seega pole ka suurinvestorit, kelle sõna võiks uskuda ning kelle puhul poleks põhjust karta, et ta rahaliste raskuste tõttu on peagi sunnitud firma edasi müüma. Näiteks konkurentraudteele Soomes.