Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
NCAP testid on oluline osa tarbijatele suunatud teabest, mida pakub Ameerika liikluse turvalisusega tegelev organisatsioon NHTSA. Autosid hinnatakse nii laupkokkupõrke kui külgkokkupõrke testides.
1999.a. juulis sai Volvo S80 esimeseks autoks maailmas mis saavutas maksimaalse tulemuse külgkokkupõrke testides nii juhi kui ka reisijate turvalisuse hindamisel. 2000.a. oktoobrikuus läbiviidud laupkokkupõrke testides oli jällegi Volvo S80 see auto, millele omistati maksimaalsed 5 tärni turvalisuse eest.
Volvo S80 on eelnevalt saavutanud kõige kõrgema järgu ka Ameerika kiirteede turvalisuse instituudis IIHS (American Insurance Institute for Highway Safety) läbi viidud laupkokkupõrke katsetes ning saanud kõrgeid hinnanguid Euroopa NCAP katsetes. Euro-NCAP viib läbi ülekattega laupkokkupõrke- ja külgkokkupõrke teste nii vastu teist autot kui ka laternaposti.
?Tegelikult on Volvo S80 turvalisuse tase veelgi konkurentsivõimelisem kui seda näitavad testid. Viimased katavad ainult mõned nendest olukordadest millega Volvo S80 peab liikluses toime tulema. Näiteks ei võtnud testid arvesse WHIPS lülisamba vigastuste vältimise turvasüsteemi,? lausus Volvo Car Corporation?i turvalisuse ekspert Christer Gustafsson, kommenteerides S80 tulemusi.