Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poliitiline otsus: Siff hakkab Bekkerist teenima miljoneid

    Harju maavanem Orm Valtson keeldus septembris andmast nõusolekut miljonärist kütuseärimehe Endel Sifi osalusega OÜ-le Rasmusson Bekkeri sadama detailplaneeringu kehtestamiseks, sest selle koostamisel oli rikutud seadustes ja teistes õigusaktides sätestatud korda.
    Bekkeri sadama omaniku, pankrotistunud ASi Balti Baas ja OÜ Rasmusson vahel sõlmitud kasutusvalduslepingu alusel keelas Tallinna linnakohus sadamas ka igasugused ehitus- ja lammutustööd, sest asjaõigusseadus ei luba kasutusvalduses olevaid hooneid lõhkuda ega muuta.
    Sellele vaatamata jätkas linnavalitsus Bekkeri sadama detailplaneeringu menetlemist, pöördudes Harju maavalitsuse poole novembri alguses teistkordse kooskõlastuspalvega. Harju maavanem Orm Valtson nõudis enne detailplaneeringu kehtestamisele nõusoleku andmist keskkonnaekspertiisi tegemist, samuti kooskõlastusi teede- ja sideministeeriumiga.
    ?Saatsime detailplaneeringu tagasi kuueleheküljelise kaaskirjaga, milles loetlesime üles planeeringus esinevad puudused,? ütles Valtson, kellele tuli üllatusena linnavalitsuse heakskiitev otsus.
    Maavanema sõnul palusid nad puudused enne planeeringu heakskiitmist kõrvaldada ning selleks, et mitte investoreid jooksutada, andsid omapoolse nõusoleku planeeringut kooskõlastama enam mitte tulla. ?Kuna Tallinna linnavalitsus on üks halduskuulekamaid omavalitsusi, arvan, et need puudused said siis kõrvaldatud,? ütles Valtson.
    ?See on meie jaoks suur võit, nüüd hakkavad tulema suured investeeringud,? ütles OÜ Rasmusson juht Oleg Ivanov, kes on linnavalitsuse koalitsiooni kuuluva Rahva Usalduse liikme Sergei Ivanovi poeg.
    Oleg Ivanovi sõnul sai ta Toivo Jürgensoni allkirjaga kirja teede- ja sideministeeriumist, kus öeldi, et sadama detailplaneeringuks pole nendepoolset kooskõlastust vaja ja kui keegi seda nõuab, on see ebaseaduslik. ?Ka keskkonnaministeeriumist sain sarnase vastuse,? ütles Oleg Ivanov.
    Mitme anonüümseks jääda soovinud riigiametniku sõnul on tegemist poliitilise otsusega.
    Välismaal viibiv Isamaliidu sponsor Endel Siff ei soostunud eile otsust kommenteerima ning suunas kõik küsimused edasi sadamas opereeriva firma tegevjuhile Oleg Ivanovile.
    ?Kas see on poliitiline kokkulepe, kui Eesti riiki lubatakse arendada?? küsis Oleg Ivanov.
    Kahe nädala pärast jõuab detailplaneering ka linnavolikokku, kes peab selle heaks kiitma. ?Olen kindel, et volikogu kiidab selle heaks,? kinnitas OÜ Rasmusson juht.
    ?Minu arusaamades peab midagi väga põhjalikult muutuma, et saaksin sellist otsust toetada,? ütles volikogu linnavarakomisjoni esimees Liina Tõnisson. ?Kuni linnavalitsus ei suuda meile tõestada, et see on seadusega kooskõlas, ei saa seda heaks kiita.?
    Tallinna linnavolikogu koalitsioon algatas möödunud nädalal umbusaldusavalduse kuu aega tagasi linnavarakomisjoni esimeheks valitud keskerakondlase Liina Tõnissoni suhtes, keda süüdistab liigses autoritaarsuses. ?No eks ka see ole üks osa piruka jagamisest,? kommenteeris Tõnisson.
    Linnavalitsus võttis Bekkeri sadama detailplaneeringu üleeilsel istungil vastu erakorralise päevakorrapunktina, mistõttu ei saanud istungil osalenud ka materjaliga eelnevalt tutvuda.
    ?Tallinna linnavalitsus peab linna infrastruktuuri arendamist väga oluliseks ning teeb omalt poolt kõik, et asjaajamist kiirendada,? ütles Tallinna abilinnapea Priit Vilba istungi lõppedes.
    Kuigi linnavalitsus kinnitas oma korraldusega, et projekt on õigusaktidega vastavuses, pole Bekkeri sadama omanik AS Balti Baas endiselt nõus Rasmussonile ligi 100 000 krooni maksma läinud detailplaneeringuga ning kavatseb otsuse halduskohtusse edasi kaevata. Detailplaneeringu järgi kavatseb OÜ Rasmusson sadamasse investeerida 200 miljonit krooni kahe aasta jooksul. 2001. aastal on plaanis 6. kai ehitus, mis jääks kruiisilaevade sildumiseks ning 1., 2., 3.ja 4. kai rekonstrueerimistööd. Lisaks kahe uue kai ehitusele ja vanade rekonstrueerimisele on Rasmussonil kavas ehitada sadamasse uued raudteeharud, platsid ning laohooned. Samuti näeb detailplaneering ette juba praegu linnarahvale suletud Klaasi tänava likvideerimise ning sellest sadama sisetee ehitamise.
    Selle aasta esimese kaheksa kuuga läbis Bekkeri sadamat 312 375 tonni kaupa, mida on võrreldes möödunud aasta sama ajaga üle 95 000 tonni rohkem.
    Oleg Ivanovi hinnangul peaks sadam hakkama sisse tooma aastas kümneid miljoneid kroone.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.