Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Toidupoe talverehvid ? odavad, kuid asja ajavad ära

    Põranda all ja põlve otsas keegi rehve ei tee ja ? kui see on ikka naastrehv, siis on see mõeldud talvel sõitmiseks, võtavad rehviasjatundjad kokku teema, kas toidupoest tasub rehve osta või mitte.
    Samas on ütlematagi selge, et selle raha eest tippkvaliteeti ei saa, teiseks ei pane ükski toidupood seda rehvi autole alla. Paljud rehvimüüjad paigaldavad neilt ostetud talverehvid tasuta, supermarketite rehvide paigaldamise eest peab eraldi maksma.
    Selliste odavate rehvide suurim erinevus tuntud kaubamärkidega võrreldes on nende sobivus pigem sooja kliimasse, kui karmi põhjamaa pakasesse. Nad on reeglina pärit kas mõnest Aasia või endisest sotsialismiriigist ja on sageli kasutamiseks just sealsetes oludes. Külm muudab sellised rehvid jäigaks ja nende pidavus ei ole enam võrreldav rehvidega, mis on mõeldud just külmas kliimas kasutamiseks. ?Sama mõttetu on minna meie kliimasse mõeldud rehvidega soojale maale sõitma. Rehvisegu läheb nii pehmeks, et ta kulub mõne ajaga ära,? nentis ASi Rehviekspert töökoja juhataja Taivo Karras.
    Seetõttu ei saa kulumist nende rehvide puhul probleemiks pidada, küll aga jäikusest tulenevat nõrgemat pidavust ja suuremat müra. Kõik sõltub sellest, kui palju auto sõidab. Kui vanasti sõideti aastaringselt suverehvidega, siis nüüd pööratakse tähelepanu igale pisidetailile. Loomulikult olid siis kiirused väiksemad, liiklus hõredam jne. Selge on aga see, et mistahes päritolu talverehv on igal juhul parem lahendus kui suverehv.
    Olenemata aga rehvi hinnast, margist, kvaliteedist ja päritolust, vajavad kõik naastrehvid sissesõitu. ?Meil ei taheta sellele erilist tähelepanu pöörata. Nii kui rehv alla saab, nii kohe ?kraapima? ja pärast kirutakse tootjat, et on kehva rehvi valmis teinud,? lausus ASi Ben AT juhatuse esimees Kaupo Hert. Tema sõnul peab iga uue naastrehviga esimesed 1000 kilomeetrit väga ettevaatlikult sõitma. ?Naast peab oma pesasse korralikult paika nihkuma, alles siis on lootust, et ta sealt niisama lihtsalt välja ei tule. Seda saab teha aga ainult sõites ja mitte mingil juhul ei tohi lasta ratast kohapeal ringi käima,? lausus Hert. Meie asfaltkate on enamasti pinnatud ja kivide vahele kinni kiiluvad naastud tulevad eriti uuel rehvil väga lihtsalt pesast välja. Seetõttu on otstarbekas panna uued naastrehvid alla juba varem, enne libeda tulekut. Siis ei hakka rattad niisama lihtsalt koha peal kraapima.
    Kui veel möödunud nädalatel valitses autokauplustes suhteline vaikus, siis selle nädala esmaspäev ehmatas kõiki autoomanikke. Öised miinuskraadid olid teinud oma töö ning hommikused tööle ruttajad kiirustasid esmalt autopoodi talverehve ostma.
    Hullemaks läks asi teisipäeval, kui nii mõneski Eestimaa kohas sadas maha korralik lumevaip. See tekitas mõistagi rehvivahetustöökodades suuri järjekordi. Kellel rehvid veel vahetamata, on viimane aeg töökotta helistada ning aeg kinni panna. Nädala pärast on talverehvid juba kohustuslikud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.