Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Coca ja Pepsi otsivad õllelt abi
Uuest aastast ühendavad Tartu Õlletehas ja Eesti Coca-Cola Joogid oma logistilised süsteemid ja hakkavad nii õlut kui ka Coca-Colat Eesti hõredamini asustatud piirkondadesse koos laiali vedama.
Tartu Õlletehase juhatuse esimehe Tarmo Noobi hinnangul võimaldab see mõlemal firmal oma kulusid optimeerida. Ühiselt hakatakse suhtlema ka suurklientidega. Tehnilise teenistuse ja logistika ühildamine peaks tema hinnangul võimaldama olulist kokkuhoidu. Kahe firma müügiorganisatsioonide kokkupanekut praegu Noobi väitel päevakorras ei ole, ehkki Lätis on see nii juhtunud.
Küsimusele, kas kahjumit tootva Eesti Coca-Cola omanikud kaaluvad äkki hoopis siinse tootmise lõpetamist või selle õlletehasele üleandmist, vastas Noop, et esialgu on tegu siiski vaid strateegilise koostööga. Kahe firma ühinemine pole päevakorras olnud. ?Ega me ei tea, mis tulevik toob, äkki omanikud kunagi leiavad selle mõistliku olevat,? märkis Noop.
Eesti Coca-Cola esindajad ei soovinud eile Äripäevale kommentaari anda.
Praeguse ühistöö aluseks on A.Le Coqi omaniku Soome õlletootja Olvi ja Coca-Cola esindajate kokkulepe ühiseks tegevuseks Balti piirkonnas. Vastav leping on allakirjutamiseks ette valmistatud.
Noop tunnistas, et selle tingis vajadus olla tasakaalustavaks jõuks niinimetatud sinisele liinile ehk Saku Õlletehase koostööle Pepsico firmaga.
Selle aasta algusest on Saku Õlletehasel Pepsico ainuesindamise õigus Eestis ja üheksa kuuga oli Coca-Cola konkurentjooki Pepsit siin müüdud 1,5 miljonit liitrit.
Viie protsendi suurune turuosa, mille Pepsi hõivanud, on tulnud Coca-Cola arvelt, mis on viimasel aastal turgu oluliselt kaotanud.
?Sõlmisime Pepsicoga lepingu, sest tahtsime saada lisaks liidrirollile õlleturul tugevaks ka karastusjookide osas, aga koolajoogid moodustavad sellest turust üle poole,? selgitas Saku Õlletehase juhatuse esimees Cardo Remmel ühistegevust.
Ta kinnitas, et Saku on seadnud eesmärgiks pakkuda Coca-Colale tugevat konkurentsi. ?Kui karastusjookide tarbimine kasvab ja Eesti Coca-Cola Joogid lõpetab oma toodangule pealemaksmise, hakkame Pepsit ka ise pudelisse villima,? lubas Remmel. Pepsi turustamiseks tehtavad kulutused on praegu sellised, et projekt kahjumit ei tooda, kinnitas ta.
Saku Õlletehase turuosa kahanes selle aasta üheksa kuu andmetel 50 protsendilt 48-le, Tartu Õlletehasel õnnestus samal ajal turuosa oluliselt kasvatada, nüüd on see hinnanguliselt 35 protsenti.