Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Partnerile paku internetis ekstranetti
Peale tavalise internetis avatud veebilehe ja firma töötajatele mõeldud intraneti on ettevõtetel ka kolmas võimalus ? pakkuda firma partneritele vajalikku informatsiooni ettevõtte ekstranetis.
Ekstranet on sisuliselt küll ettevõtet tutvustav interneti veebileht, kuid selle lehtedel olevale informatsioonile pääseb ligi piiratud seltskond vaid kasutajanime ja parooli teades.
Firma võib loomulikult pakkuda oma partneritele ekstranetis igasugust materjali, kuid alati püsib oht, et info ülekülluses ei leita enam vajalikku infot.
Kindlasti peab ekstranet pakkuma järgnevat infot:
- Dokumendid ? toote/teenuse lühikirjeldus, spetsifikatsioon, arveldusprotsess
Erinevate tootegruppide hinnakiri
Toodete/teenuste üldomadused, spetsifikatsioonid
Lepingud ? mida partnerid võivad firma nimel sõlmida, samuti lepingute näidised
Andmebaas klientide kohta
Korduma Kippuvad Küsimused toodete/teenuste kohta ? teenindavale personalile (põhjalik), kliendile (üldisem)
Tehniline info ? toote/teenuse tehnilised parameetrid, nõuded kliendiseadmetele
Turundusinfo (teadmiseks ainult partneritele) ? müügiargumendid, info konkurentide kohta (hinnad, tema tugevad ja nõrgad küljed
Kõik ettevõtted, mis plaanivad avada oma ekstranetti, peavad loomulikult meeles pidama, et ääretult oluline on ühele kindlale inimesele teha ülesandeks pidevalt ekstranetis olevaid materjale uuendada. Juhul kui ettevõtte ekstranetist kujuneb staatiline veebileht, ei külasta Teie partnerid seda enam, kuna seal olev informatsioon on oma uudsuse juba ammu kaotanud.
Autor: Marko Kõiv