Tanel Raig • 4. detsember 2000 kell 22:00

Kellaajaline kättetoimetamine muutub reegliks

?ELS Ekspress Pakk? teenuse raames saab klient valida paki kätte saamiseks kolme kellaaja vahel ? hiljemalt saatmisele järgmisel päeval kell 10.00, 14.00 või 21.00. Need kellaajad kehtivad Tallinnas, Narvas ja maakondade keskustes. Mujale Eestisse viiakse saadetised kätte kella 16.00ks.

Eesti Posti hinnangul sobib hommikune teenus hästi näiteks erinevate kiireloomuliste varuosade saatmiseks, et neid uuel tööpäeval kohe kasutama hakata.

Kella 14.00 teenus on kõige odavam, kuna siis on saadetiste hulk Eesti Posti süsteemis kõige suurem.

Õhtune teenus on mõeldud eelkõige eraisikule. ?See on rohkem tulevikku suunatud teenus, arvestades, et müük internetis areneb ja seetõttu on üha rohkem vaja kaupa saata inimestele koju,? ütleb Eesti Posti kommertstalituse projektijuht Indrek Oolup.

Varem pakkus Eesti Post pakiveos klientidele teenust, kus kõik saadetised viiakse Eestis kohale 24 tunni jooksul. Selline kontseptsioon oli Eesti Posti peamiste konkurentide Baltic Logistic Service Eesti (Bizpak-teenus) ja Eesti Kaubaliinid (alustel kauba transpordi teenus) teenustest maha jäänud. Konkurendid olid juba pakkumas standardteenusena saadetise kättetoimetamist Eesti suurematesse linnadesse järgmisel tööpäeval hiljemalt kella 12ks. Uue teenusega hakkas Eesti Post pakkuma konkurentidest laiemat valikut garanteeritud kellaaegu saadetise kättetoimetamisel.

Ei Baltic Logsitic Service Eesti tegevdirektor Thomas Hellstrom ega Eesti Kaubaliinide juhataja Tõnis Hintsov ei luba siiski kohe järgida Eesti Posti eeskuju ning oma teenuste garanteeritud kellaaegade valikut ei suurenda. Mõlema firma juhid kinnitavad, et kokkuleppel kliendiga on võimalik saadetisi kätte toimetada ka teistel kellaaegadel peale standardteenusena lubatavat järgmise tööpäeva keskpäeva.

Endiselt edestavad kaks konkurenti Eesti Posti sama päeva teenuse osutamises. Eesti Post ei paku klientidele esialgu võimalust, et hommikul antud saadetis juba samal päeval sihtkohta toimetatakse. Baltic Logistic Service Eesti teenustes on see võimalus olemas. Ka Eesti Kaubaliinid pani hiljuti Tallinna ja Tartu ning Tallinna ja Pärnu vahel käima päevased ekspressliinid. See annab võimaluse, et hommikul ära antud pakk jõuab Eesti Kaubaliinide vahendusel adressaadini veel sama tööpäeva jooksul.

Eesti-sisesed kullerid ei paku tihti uusi teenuseid. Tõnis Hintsovi sõnul on klientidel Eesti-siseses väikesaadetiste veos palju erinevaid soove, kuid probleem on selles, kas nad on valmis ka neid kinni maksma. ?Turu soov on praegu saada väga häid teenuseid, samas on selle teenuse tootmine niivõrd kallis, et seda teenust ei jõua turg kinni maksta,? selgitab Hintsov. Ta toob näitena Soome tütarfirmas toimiva süsteemi, kus autojuht edastab reaalajas info kauba kättetoimetamise kohta, tänu millele saab klient oma saadetise kohale toimetamist jälgida internetist. ?Uurides aga turgu Eestis, on meil tagasiside, et kliendid ei ole selle teenuse eest täna nõus raha juurde maksma,? räägib Hintsov.

Hetkel kuum