Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Osakoorem pääseb ka laevale

    Ka meretranspordis on võimalik lisaks traditsioonilisele täiskonteinerile saata väikesemahulisi osakoormaid.
    Väikevedude (LCL) teenust ei paku enamasti laevaliinid, vaid NVOCC firmad (vt leksikoni). Samuti on oma väikevedude teenuse üles ehitanud mõned ekspedeerimisfirmad ja laevaliinide agendid.
    LCL-teenuse hind pakutakse tavaliselt terminalist terminali (CFS/CFS ? vt leksikoni), millele võib lisanduda tasu ?uksest? või ?ukseni? veo eest, dokumentatsioonitasud jms. Veohind pakutakse tavaliselt 1 tonni või 1 kuupmeetri kohta (merevedudel arvestatakse, et 1 tonn = 1 m³) ja klient maksab selle ühiku järgi, mida on rohkem. Hinnapakkumised antakse ühe ühiku kohta, kuna tihti selgub alles terminalis mõõtmisel kauba tegelik maht.
    Eestis on LCL-teenus kallis, kuna turu maht on väike ja transpordifirmadel on raske regulaarselt kokku saada täiskonteineri mahus (ca 30 m³) väikeseid saadetisi. Samas tuleb kliendile pakkuda teenust ka juhul, kui vedada tuleb ainult 1-2 m³. Peamised veoskeemid on järgmised:
    - Eesti terminali kogutud saadetised veetakse autoga Antwerpeni kogumisterminali (see on Euroopas LCL-vedude üks põhisadamaid). Seal komplekteeritakse saabunud kaubad sihtpunktide kaupa täiskonteinersaadetisteks, saadetakse sihtsadamatesse ja veetakse sihtterminali. Sellise skeemi eelis on väikeste koguste vedamise lihtsus, kuna autovedajad aktsepteerivad Euroopasse veol ka väikeseid koguseid (1-2 m³), kuid vedu võib olla kallis (eriti raskemate kaupade veol, kuna autovedude kaalu/mahukoefitsent on 1/3).
    Eestis kogutud kaubad saadetakse konteineris meritsi Euroopa LCL-terminali (tavaliselt Hamburgi vabasadamasse) ja sealt edasi toimub kõik nii nagu eelmise skeemi puhul. Sellisel puhul on transpordi korraldajal risk, et piisava kaubakoguse puudumise korral tuleb vedu teostada kahjumiga vedajale. Kuid juhul, kui osa kauba veo eest küsitud tariif katab täiskonteineri veokulud, on iga veokulu ületava koguse eest küsitud veotasu LCL-operaatori puhaskasum. Selles seisnebki LCL-vedude atraktiivsus, kuna suuremate veomahtude puhul on rentaablus tihti 40?70%.
    Kolmandal puhul saadetakse kaup autodega Soome ja seal komplekteeritakse auto- või FCL (vt leksikoni) koormad saatmiseks Euroopa LCL-terminalidesse.
    Kuna Eesti LCL-veoturg on väikesemahuline ja siin tegutseb mitmeid vastava teenuse pakkujaid, kes ei tee omavahel tihedat koostööd (näiteks laadida erinevate transpordifirmade väikesed kogused ühte konteinerisse), on väikevedude teenuse hinnad küllalt kõrged. LCL-vedudel võib praegu veel tihti olla veo omahind Eestist Euroopa vaheterminali kõrgem kui sealt edasi näiteks USA sisemaale. Kuid on loota, et majanduse arenemisel hakkab Eesti ekspordis suurte mahukaupade asemel suurenema erinevate keerukamate, väiksemamahuliste ja mahuühikult kallimate kaupade (tehnika, detailid jms) osa, mida on vaja regulaarselt üle maailma laiali vedada. Sel puhul suurenevad LCL kogused ja transpordi korraldajatel on väiksem risk töötada kahjumiga, mis võimaldab hindu oluliselt langetada. Soliidsemad LCL-operaatorid on juba praegu välja töötanud fikseeritud tonni/m³-põhjalise tariifi Tallinnast kõikidesse sihtpunktidesse.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.