Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Dagens Nyheter: Paar tundi enne seda, kui parvlaev Estonia siirdus 27.09.1994.a viimasele saatuslikule reisile, leidsid Rootsi meresõiduameti inspektorid laevas viis viga, mille tõttu laeva poleks üldse tohtinud sadamast välja lasta, teatab Dagens Nyheter viitega ajakirjale Moderna Tider. Meresõiduamet esitas hiljem võltsitud protokolli, et pääseda kriitika eest. Kui nad oleksid oma tööd korralikult teinud, poleks vahest õnnetust juhtunud, kirjutavad Susanna Popova ja Mats Holm.
Estonia inspekteerimine toimus õppuse vormis, kus Rootsi inspektorid olid õpetaja ja eestlased õpilase rollis. Ühisel inspekteerimisel leiti Estonial 14 viga, millest viis kuulusid nn 17. koodi alla. St nii tõsised vead, mis eeskirjade kohaselt peavad olema kõrvaldatud enne laeva sadamast väljumist. Kuna Estonial seda ei tehtud, siis pidanuks parvlaev samasse jääma.
Kauppalehti: Venemaa juhtivad majandusasjatundjad on täiesti eri arvamusel, kas riik liigub stabiilse majanduskasvu või läheneva kriisi suunas.
Presidendi majandusnõunik Andrei Illarionov hindab väga kriitiliselt praeguse valitsuse majanduspoliitikat, mis sel aastal on tema arvates andnud negatiivse tulemuse ja päästjaks on üksnes kõrge naftahinna tõttu saadud 30 mld dollarit lisatulu. Ta rõhutab, et valitsus pole suutnud German Grefi majandusprogrammis ettenähtud struktuurimuutusi ellu viia. Tema andmetel on eelarve netokulud kasvanud 28% ja rahvatulu ca 7%.
Aserahandusminister Aleksei Uljukajev vaidleb talle vastu ja väidab, et kulude kasv on ainult veidi majanduskasvu edestanud.