Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Diiselmootor muutub mõttetuks

    ?Ainus lahendus säästa eestlasest diiselauto omanikku probleemidest, on teha autotehastele ettepanek hakata tootma siinsele turule sundõlitusega kõrgsurvepumpadega autosid,? tunnistab ASi Ascar Tallinn hooldenõunik Andres Metsla.
    Mujal maailmas on diislikütuse üheks väga oluliseks omaduseks määrida kõrgsurvepumpa. Eestis müüdaval diislikütusel aga sageli need omadused puuduvad ning mõnikümmend tuhat kilomeetrit läbinud uued autod pöörduvad kinnikiilunud pumbaga teenindusse.
    Kuna viga ei tulene otseselt autotehase praagist, pole autoesindustel kohustust garantiiajal pumpa tasuta välja vahetada. Mõni esindus pigistab küll tehase vastutulelikkusele lootes selle koha pealt silma kinni ja vahetab pumba ära garantiikorras, mõnel see võimalus aga lihtsalt puudub. Viimasel juhul peab autoomanik maksma uue kõrgsurvepumba eest 40 000?50 000 krooni ja kahjutasu selle eest pole kelleltki sisse kasseerida. Isegi kui kõik kviitungid on alles ja läbi ime suudab autoomanik kütusemüüjale tõestada, et viga oli just tema müüdud kütuse kehvas kvaliteedis, ei määra Eesti seadused ikkagi seda, kas ja millised määrdeomadused peavad diislikütusel olema.
    ?Puutume sellise probleemiga üsna sageli kokku ja mina ei oska autoomanikele soovitada muud, kui kallaku kütusepaaki õli või kütuselisandit. See on parim tagatis, et midagi ei juhtuks,? lausub Andres Metsla.
    Metsla kirjeldas sel nädalal toimunud juhtumit, mil teenindusse tuli järjekordne 20 000km läbisõiduga garantiiauto, millel oli kütuse kõrgsurvepump kinni kiilunud. ?Sedapuhku pääsesime kõik kerge ehmatusega. Kallasime pumba õli täis, lasime veidi aega seista ja mehaanilist jõudu rakendades hakkas pump uuesti tööle. Tavaliselt nii lihtsalt hakkama ei saa,? nentis Metsla ja lisas, et pumba kinnikiilumine ei saa tulla millestki muust kui määrdeomadusteta kütusest.
    Metsla tunnistas, et vaadates diislikütuse hindasid meie tanklates, ei suuda ta enam tuua ühtegi põhjust, miks ta peaks ostma diiselmootoriga auto. ?Kokkuhoid, mis kaasneb diiselmootorite väiksema kütusekuluga, võib muutuda hetkega nulliks, kui ma pean hakkama pumpa vahetama või seda remontima,? tunnistab Metsla.
    Diiselmootori kõrgsurvepumba remont maksab ASi Karla Auto O.K. direktori Tõnu Lokotari sõnul umbes 15 000 krooni. ?Seni on võimalik kõiki pumpasid remontida ja ma ei näe põhjust, miks peaks alati uue pumba ostma. See tuleb ikkagi kaks korda odavam,? lausub Lokotar.
    Temagi tunnistab, et diiselkütusega pole Eestis asjad kaugelt korras ja on seda ka omal nahal tundnud. Midagi tõestada pole aga niikuinii võimalik ja nõnda sõidab temagi lootuses, et ehk midagi ei juhtu. Regulaarselt kasutab ta kütuselisandit, et vältida võimalikke probleeme.
    Samas ei näe Lokotar ette diiselmootorite surma Eestis. Kindlasti ei hakka keegi ostma bensiinimootoriga kaubikuid, rääkimata veoautodest. Ka sõiduautode puhul usub ta, et diiselmootorite kasutamine ei vähene. ?Kui temaga ikkagi tuhat kilomeetrit paagitäiega sõita, siis on ta efektiivsem kui bensiinimootor. Ja ma usun, et ega see solkkütus meie turule igaveseks jää,? lausub Lokotar.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.