Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansatee saab varsti Rootsi liinile konkurendi
?Meiega on ühendust võtnud ühe Soome lipu all sõitva laeva omanik, kes soovib laiendada oma tegevust Läti-Rootsi liinilt ka Eesti peale,? kinnitas autovedajatelt kuuldut Eestis ookeanilaevaliine NYC, ACL, Hamburg Süd ja Allianca esindava Trans Ocean Eesti tegevdirektor Ülle Lipre.
Uus laev loodetakse käima panna juba uuest aastast, kohe, kui vajalikud paberid Rootsis korda saab. Laeva ja selle omaniku nimi on esialgu saladus.
Lipre sõnul näitas hiljaaegu autovedajate hulgas tehtud küsitlus, et firmasid ei rahulda Estline?i ja Hansatee pakutud üleveovõimalused. ?Nad kurdavad, et kaupa oleks vaja palju rohkem vedada, kui praegu laevadel kohti jagub, ja osa kardab ka hinnatõusu,? märkis ta.
Lipre sõnul tuleb uus laevafirma siinsele turule praegust hinnataset arvestades ja dumping-hindu kasutama ei hakka.
Autofirma RA-SAT omanik ja juhatuse esimees Valdur Siilbek ütles, et igal juhul on Hansateel Rootsi liinile konkurenti tarvis, muidu võib see monopoli seisuses hindu dikteerima hakata. ?Uueks aastaks pole meil veel lepingut Hansateega sõlmitud, aga oleme kuulunud, et veohind võib tõusta 5?10 protsenti, pealegi saab seda kuu aega ette teatades ka jooksvalt muuta,? selgitas ta.
Siilbekil on Hansateega üks valus kogemus juba seljataga. Nimelt meelitas laevafirma teda aasta tagasi oma laevale, lubades paremat hinda, siis aga tuli veel kütusemaks ja muud kulutused lisaks, nii et kokkuvõttes oli tegu 38 protsendi suuruse hinnatõusuga. ?Selle kõrval pole kümme protsenti muidugi midagi,? nentis ta.
Mitu vedajat on rääkinud, et veose laevale saamiseks tuli sageli maksta lisatasu vahendajatele, kes laevafirmalt soodustingimustel kohti saades müüsid need vaheltkasuga edasi.
Möödunud reedel Eesti Merelaevanduselt kahe Rootsi vahet sõitva laeva prahtimislepingud üle võtnud Hansatee Grupi peadirektor Kalev Järvelill ütles, et veel ei ole võimalik öelda, kui palju kaubavedu uuel aastal kallineb. See sõltub tema sõnul nii kütuse hinnast ja dollari kursist, aga ka konkreetsetest lepingutest klientidega.
?Igal juhul ei kavatse me transpordifirmasid doteerida,? leidis ta.
Järvelille sõnul on liiklus Eesti ja Rootsi vahel avatud kõigile ettevõtjatele ja Hansatee on konkurentide tulekuks valmis.