Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Digitaalallkirja kasutamisele võtt sõltub teenuste pakkujatest
See, millal saab digitaalallkirja reaalselt kasutada, sõltub mitte riigist, vaid sertifitseerimisteenuse pakkujatest, ehk neist isikutest, kes annavad inimestele sertifikaadi, mis tõendab, et digitaalallkirja taga on just see konkreetne inimene,' ütles teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Kuldar Väärsi täna.
'Esmaspäevast saavad soovijad esitada taotlusi sertifitseerimisteenuste osutamiseks,' märkis Väärsi.
Väärsi sõnul peavad sertifitseerimisteenust osutada soovijad riigile näitama, kuidas nad tagavad süsteemi turvalisust ja ööpäevaringset ligipääsu avalikule võtmele, mille abil saab kontrollida, kes on digitaalallkirja andnud.
Lisaks avalikule võtmele saab inimene ka salajase võtme, mis on inimese ainuvalduses ja mille abil saab turvaliselt anda digitaalallkirja teenuste tellimisel ja kasutamisel ning kaupade ostmisel.
15. detsembril ehk digitaalallkirja seaduse jõustumise päeval hakkab Sideametis tööle sertifitseerimisteenuse pakkujate register, mille ülalpidamine maksab Väärsi sõnul aastas 500 000 krooni.