Kaivo Kopli • 13. detsember 2000 kell 22:00

Illegaalsed parkimistõkked Tallinnas Vabaduse platsil

Välisministeerium tellib Warren Safety?lt tähtsate külaliste visiitide puhul liikluskorraldusteenust, mis tähendab näiteks parajasti toimuva Ungari presidendi riigivisiidi ajal ajutiste parkimist keelavate märkide paigaldamist ja teede sulgemist, aga ka keelumärke eiranud autode äravedamist.

?Katseliselt on tõesti Vabaduse platsil tehtud selline asi, et on võetud kasutusele illegaalsed liikluskorraldusvahendid ? kollased koonusbarjäärid parkimise tõkestamiseks,? tunnistas koonused paigaldanud firma Warren Safety OÜ juhatuse liige Herkki Haldre. ?Tulemuseks on aga see, et keegi tõepoolest seal ei pargi, järelikult kellelgi ei veeta ka autosid ära,? lisas ta.

?Me ise muidugi autosid ära ei vea. Me anname teada autodest, mis on keelust hoolimata VIP-külalise teele parkinud,? ütles Haldre. Ta lisas, et kuigi ära lastakse vedada kõik ette jäävad autod, ei pea sugugi mitte kõik selle eest trahvi ega muud tasu maksma.

Just tähtsate välismaiste riigitegelaste plaanide muutlikkus ja sellest tulenev kiire tegutsemise vajadus ärgitas välisministeeriumi otsima riigiettevõttest Signaal paremat liikluskorraldajat. ?Ühest küljest otsis välisministeerium odavamat lahendust, teine ja olulisem põhjus oli efektiivsuse soov. Põhiprobleem VIPide puhul ongi ju see, et nad muudavad viimasel hetkel oma marsruuti ja tund-poolteist enne nende saabumist tuleb sageli palehigis liikluskorraldus ümber teha,? selgitas Haldre. Ta lisas, et riigihankega polnud tegemist, sest summad pole nii suured.

Ühe riigivisiidi puhul võidakse välja panna sadu tähistusi ning välisministeeriumi makstav tasu ulatub umbes 30 000 krooni kanti, sõltudes märkide-tähistuste hulgast.

Vabaduse platsil olevate koonusbärjääridega on juriidilisest küljest siiski kõik korras, kuna ebaseaduslikud tõkked on dubleeritud standardile vastavate märkidega, täpsustas Haldre.

Warren Safety paigaldab Tallinnas veel kiirust piiravaid teekõrgendikke, nn lamavate politseinikke ning on võitnud kahel korral ASi Tallinna Vesi liikluskorralduse riigihankekonkursi. Viimane moodustab pealinna ajutise liikluskorralduse turust ligi poole.

?Tallinna Vesi pidevalt urgitseb ja kaevab kuskil, sest pidevalt lähevad veetorud lõhki. Nendel oli täpselt sama mure kui välisministeeriumil ? tegutsemise kiirus,? rääkis Haldre. ?Varem jõuti veetoru sageli enne ära parandada, kui ajutine liikluskorraldus paika pandi. Augud olid kaevatud, mehed müttasid, aga märke ei kuskil,? meenutas ta.

Just ajutise liikluskorraldusega Warren Safety eelkõige tegelebki. ?Ei varja, et tähistusturgu tahame suuremas ulatuses enda kätte saada. Me oleme löönud palju asju Signaalilt üle ja püüame veelgi,? ähvardas Haldre.

Haldre juhib ka Warren Balti nime kandvat emafirmat, mis tegutseb Leedus ja Lätis, viimases partneri kaudu. 1996. aastal tegevust alustanud firma äratas tähelepanu mõne aasta eest, paigaldades mõnele maanteelõigule ?kassisilmad? ehk tee keskjoonel tulede valguses sätendavad teenaelad.

Hetkel kuum