Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik käitus ärimehena

    Äripäeva arvates tegi erastamisagentuur õigesti, et ei lükanud raudtee erastaja selgitamist edasi ning tunnistas eile konkursi võitjaks Rail Estonia (RE).
    RE tegi parima pakkumise, lubades Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate eest maksta 1,715 miljardit krooni. See ületab suuruselt järgmise, Baltic Rail Servicesi (BRS) pakkumise 700 000 mln krooniga.
    Konkurendid peavad RE prognoose kaubavedude mahu (10 aastaga kasvavad need 40 mln tonnilt aastas 50-le) ja kasumi (RE ootab 10. aastal kasumiks 1,3 mld krooni) osas liiga optimistlikuks, kuid see ei anna põhjust pidada RE pakkumist kehvaks. Sellel, et Eesti riik teenib analüütikute väitel raudteed RE-le müües viie aastaga kõige enam, 3,195 mld krooni, peaks olema rohkem kaalu kui pettunud konkurentide arvamusel.
    Tõsiselt ei saa võtta väidet, et RE võit ohustab Eesti transiidivedude mahtu kümnete protsentide suuruse langusega ? Estonian Oil Service?i juht Arnold Lugtmeijer kardab, et kõrgem ostuhind loob eeldused tariifide tõstmiseks, mis kahjustab transiidiäri.
    See mõtteavaldus kuulub samasse masti Eesti ärimeeste väitega, et võitja võtab viimaks raudteeliiprid üles ning kasutab raudteealust maad muul otstarbel, või sellega, kuidas Hans H. Luik põhjendas Raudtee Erastamise Rahva ASi (RER) loodetud strateegilise investori, sakslaste raudteefirma äraütlemist: sakslased arvanud, et nii hea tehing ? raudteed pakutakse koos maaga ? , ja ehmatanud ära... Vaevalt paneb RE miljardeid magama selleks, et kinni pigistada parim teenimisallikas. Teistel teenida lastes teenib temagi rohkem.
    RE vastu räägib siiski üks tõsiasi ? riik päris täpselt ei teagi, kellele ta raudtee müüs. Erastamisprotsessi kirjeldamine tehinguna ?müüd ei tea kellele, ostad ei tea mida? on seega mingil määral õigustatud.
    Samas ei ole RE varjanud, et ta vahendab Põhja-Ameerika mitme raudteefirma huve ? suured korporatsioonid ei esine sellistel konkurssidel tavaliselt oma nime all, kartes kahjustada firma mainet, kui koju võiduga ei tulda. RE juhtide kinnitusel saab RE erastamisvõidu korral strateegilise investori, mainides Canadian Pacific Railway nime.
    Kindla strateegilise investori puudumine olnuks arvestatav ettekääne võitja selgitamist edasi lükata, sest õigupoolest polnud seda ühelgi kolmest osalejast, kuid siiski mõttetu ? paremaid pakkumisi ei paista kuskilt.
    RE vastased väidavad, et firma ei suuda ostupakkumise finantseerimiseks võetavat laenu teenindada. Kui pakkumise tagajad ja finantseerijad poleks Deutsche Bank, EBRD ja Chase Manhattan, võiks see seik tekitada kahtlusi. Näiteks võiks püstitada hüpoteesi, et RE (nõustaja Hannes Tamjärv) on bluff, pakkumise taga on BRS (juhatuse liige Jüri Käo), RE ei suuda maksta lubatud summat ja võitjaks osutub paremuselt teine pakkuja, BRS.
    Kaotajad lubasid RE võidu korral vaidlustada agentuuri nõukogu otsuse. See oleks kahetsusväärne, sest see ähvardaks erastamise lükata määramata tulevikku. Just erastamisega venitamisega kaotab Eesti Raudtee ettevõtte peadirektori Parbo Juchnewitschi sõnul mitmeid kümneid protsente kaubavedusid, sest praegu käib lepingute sõlmimine operaatoritega. See tähendaks eeskätt suurt tagasilööki ärisuhetes Venemaaga.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.