• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saaremaa laevakompanii rahastab omaniku firmasid

    Kuna rahaeraldused riigi toetusel saarte ja mandri vahel laevaliiklust korraldava Saaremaa Laevakompanii (SLK) omaniku Vjat?eslav Leedoga seotud firmadele Saare Finants ja Polar Rent ning luksusliku pansionaadi rajamiseks ei ole raamatupidamislikult kulud, vaid kajastuvad bilansis nõudena, ei saa seda pidada laevafirma ja valitsuse vahel sõlmitud liinilepingu rikkumiseks, selgub audiitorfirma PricewaterhouseCoopers aruandest.
    Audiitorfirma hinnangul ei ole teede- ja sideministeerium kasutanud kõiki liinilepingust tulenevaid võimalusi riigieelarvelise toetuse tingimuste määratlemisel, näiteks sisaldab ministeeriumile esitatud laevafirma kulubaas ka olulist mitterahalist väljaminekut, nagu amortisatsioon.
    Sisuliselt ostab riik Saaremaa Laevakompaniile laevad, millega ettevõte teenust osutab.
    Audiitorfirma hinnangul tuleks riigitoetuste puhul üksteisest selgelt eristada investeeringud ja parvlaevaühenduse korraldamiseks vajalikud jooksvad kulutused, nagu kütus, tööjõukulud, sadamamaksud.
    Tänavu kümne kuuga ulatuvad SLK kulud kokku 106 miljoni kroonini, millest kütuse osakaal moodustab umbes viiendiku, remont 16 miljonit, sadamakulu 10 miljonit ning amortisatsioon 12,5 miljonit krooni.
    ?Aktsepteerides ainult jooksvaid kulutusi parvlaevaühenduse korraldamisele ja eeldades, et põhivara, sh laevade soetamine, on ettevõtja enda asi, näen küllalt suurt kokkuhoiuvõimalust riigieelarveliste toetuste osas,? ütles teede- ja sideministeeriumi asekantsler Rene Treial.
    ?Niimoodi on lootust jääda dotatsiooni absoluutnumbrite osas enam-vähem tänasele tasemele, selle kannatab riigieelarve välja,? lisas ta.
    Tänavu saab SLK riigi dotatsioonina 55,1 miljonit krooni.
    Järgmiseks aastaks soovis laevafirma praeguste piletihindade ja reisisageduse püsimisel riigi toetuse suurenemist 90 miljonile kroonile, põhjendades seda kütuse hinna järsu kallinemisega.
    TSM tellis sõltumatu auditi hinnangu andmiseks kahtlustele, et tänavu kahjumlikult majandav Saaremaa Laevakompanii kasutab riigi raha ebaotstarbekalt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Neeme Korv: kui läheks antiutoopia asemel hoopis ... restorani
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
LHV: Coopi aktsia on ülehinnatud – aeg müüa
LHV on avaldanud uusima analüüsi Coop Panga aktsia kohta. LHV analüütikud toovad välja, et kuigi Coopi kasv vastab nende ootustele, on kolmanda kvartali kasvu ning kasumlikkuse näitajad pigem neutraalsed.
LHV on avaldanud uusima analüüsi Coop Panga aktsia kohta. LHV analüütikud toovad välja, et kuigi Coopi kasv vastab nende ootustele, on kolmanda kvartali kasvu ning kasumlikkuse näitajad pigem neutraalsed.
Euroopa liidrid soovivad Poola küsimuse jätta komisjonile lahendada
Kuigi pea kõik Euroopa Liidu tippkohtumisele kogunenud liikmesriikide valitsusjuhid avaldasid muret Poolas õigussüsteemi sõltumatuse pärast, siis ei soovi enamik ELi liidritest leida lahendust tippkohtumise laua taga, vaid leiavad, et tüli peaks lahendama Ursula von der Leyeni juhitav Euroopa Komisjon.
Kuigi pea kõik Euroopa Liidu tippkohtumisele kogunenud liikmesriikide valitsusjuhid avaldasid muret Poolas õigussüsteemi sõltumatuse pärast, siis ei soovi enamik ELi liidritest leida lahendust tippkohtumise laua taga, vaid leiavad, et tüli peaks lahendama Ursula von der Leyeni juhitav Euroopa Komisjon.
Soome mõjukas majandusjuht sai maksuparadiisi tulu varjamise eest aasta tingimisi
Soome esimese astme kohtus mõistis aastase tingimisi vanglakaristuse laevafirma Finnlinesi endisele tegevjuhile ja Nokia Matkapuhelimet endisele juhile Antti Lagerroosile ulatusliku maksupettuse eest.
Soome esimese astme kohtus mõistis aastase tingimisi vanglakaristuse laevafirma Finnlinesi endisele tegevjuhile ja Nokia Matkapuhelimet endisele juhile Antti Lagerroosile ulatusliku maksupettuse eest.