Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaevandamismaks kiirel tõusul

    Tööandjate ja Tööstuse Keskliidu kaudu on keskkonnaministeeriumi poole pöördunud Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit, kes heidab ette liiga kiiret maavarade kaevandamise maksude tõstmist.
    Liidu juhi Enno Rebase sõnul kasvavad maksud maavarade kaevandamise eest kaks korda kiiremini, kui seda eeldaks inflatsioon. Riik on tõstnud mitmel viimasel aastal maavarade kaevandamismaksu 20 protsenti aastas ja kavatseb seda samal määral teha ka järgmisel aastal.
    Riik plaanib 2002. aastal suurendada senisest tunduvalt järsemalt ka saastemaksu, mis on oluline väljaminek maavaradest ehitusmaterjalide valmistajatele, nagu näiteks Kunda tsemendi- või Rakke lubjatehas.
    Rakke lubjatehase ning Vasalemma ja Virtsu Kurevere paekarjääri omanikfirma Partek Nordkalk ASi tegevdirektor Ants Hõbemägi sõnul ei määra lubjatoodete konkurentsivõimet küll ainult suurenevad keskkonnamaksud, kuid kui arvestada veel ka mootorikütuse, elektri ja teiste ressursside kallinemist, siis vähendab tootekulu kasv ettevõtte konkurentsivõimet. ?Toote omahind hakkab kiiresti kasvama, ent sama kiiresti ei ole meil võimalik tõsta toote hinda,? sõnas Hõbemägi.
    Sellest aastast näiteks ei suuda Rakke lubjatehas enam eksportida toodangut Venemaale, kuhu müüdi seda üle 10 protsendi. Lupja müüb ettevõte nüüd vaid Eestis, Vasalemma paetooted aga lähevad veel ka Soome, Leetu ja Lätti.
    Enno Rebane lisas, et mida kallimaks muutub Eestis ehitusmaterjalide tootmine, seda rohkem hakatakse ekspordi asemel siia hoopis importima, selle vastu tundvat suurenevat huvi näiteks Valgevene töösturid.
    Hõbemägi nimetas probleemina sedagi, et kui ettevõte kavatseb investeerida kolme aasta jooksul 6 miljonit krooni õhusaaste vähendamiseks, siis maavaramaksu ja muude ressursikulude kasvuga tekib probleem ka keskkonnainvesteeringute leidmisega. Keskkonnainvesteeringuid on asunud tegema teisedki ettevõtted, näiteks Häädemeeste kergplokkide tehas.
    Saastemaksude puhul on saanud ettevõtted sõlmida keskkonnaministeeriumiga lepinguid, et maksu asemel investeeritakse keskkonnakaitselistesse rajatistesse. Näiteks Kunda Nordic Tsement on 1993. aastast investeerinud ligi 600 miljonit krooni, millest 30% on seotud keskkonnaga. Ettevõte ei ole tehnikadirektor Meelis Einsteini sõnul investeeringute tõttu enne tänavust aastat kasumit saanud. Tsemenditoodangust eksporditakse 2/3, kuid tsemenditurg on küllastunud ning keskkonnamaksude kasvatamine võib ka selle ettevõtte ekspordivõimet kahandada.
    Tallinna lähistel paasi kaevandava ja teedeehitajatele killustikku tootva ASi Väo Paas juhataja Veljo Haube ennustab tuleval aastal toodangu hinna tõusu 10%, mille üks põhjus on kütuse hinna ja teine põhjus kaevandamismaksu kasv. ?Kuna enamasti on teedeehituse tellijaks riik või omavalitsus, siis tuleb muidugi hinnatõus kompenseerida maksumaksjatel,? lausus Haube.
    Keskkonnaministri nõuniku kohusetäitja Eva Kraavi sõnul on vaja lisaks saastemaksudele ka maavarade kaevandamismaksu tõsta, kuna riik vajab raha keskkonnauuringute tegemiseks ja ka kaevandusalade rekultiveerimiseks. ?Teisalt saavad ettevõtjad loodusvara tasuta ja kaevandamismaks on ainuke hind, mis nad selle tooraine eest peavad maksma,? ütles Kraav.
    Kraav lisas, keskkonnamaksude tõstmine ühe või teise suuruse võrra ei ole veel otsustatud, vaid otsus sünnib poliitikute arutluse käigus.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.