Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jüri Mõis: lume tulek oli oodatud (online-intervjuu)

    Intervjuu Tallinna linnapea Jüri Mõisaga

    Kas lumi tuli ootamatult nagu alati või on linn tänavu midagi teistmoodi
    teinud ummikute vältimiseks?
    Juba mitu aastat pole lumekoristus linnale suureks probleemiks olnud. Seega oli lume tulek pigem oodatud kui ootamatu.
    Millised on eelmisel nädalal ka volikogus toetust leidnud Suur-Tallinna
    idee plussid ja miinused?
    Suur Tallinna idee põhiliseks plussiks on see et Tallinna linna piir omaks väiksemat tähtsust inimeste igapäevaelu jaoks.Esmajoones päästetööde ja tuletõrje, ühistranspordikorralduse, kooli- ja lasteaiakorralduse alal.
    Kui palju olete leidnud toetust ühe omavalitsuse ideele?
    Minu arvates ei võta suur enamus poliitikuid seda tõsiselt. Samas ei võta suur enamus äriinimesi tõsiselt 25, 60 või 80 omavalitsusega nn halduskorralduse ideed.
    Minu arvates pole haldusreformist seni head loota kuni ei jõuta kokkuleppeni
    rahvusvaheliselt tunnustatud spetsialistide kaasamise osas.
    Opositsiooni hinnangul pole Tallinna järgmise aasta eelarve eesmärk
    kooskõlas linna arengukavaga ehk muud olulised valdkonnad jäävat
    teedeehituse varju, kuidas kommenteerite?
    Linnavalitsus on välja pakkunud minu arvates tasakaalustatud eelarve. Et eelarve üldmaht viimase kava kohaselt on tänavusest ca 25% suurem, saavad lisa kõik valdkonnad.
    Linnavalitsus peab ka edapidi hoima põhitähelepanu ettevõtluskliima
    parandamisel, et laekuv maksutulu oleks suurem, mida omakorda saaksime
    rohkem sotsiaalsfääri suunata.
    Mis muutub uuel aastal linna transpordikorralduses?
    Tahame käiku võtta uue piletisüsteemi. Peaksid tulema tunnipilet, 10 sõidu pilet, 20sõidu pilet jne.
    Teine uuendus, liinikonkursside korraldamine on suunatud piletihinna tõusu ohjeldamisele. Praegu korralik leping bussiettevõtte ja linna vahel puudub. Asi käib umbes nii, et kui bussipark ei tule omadega välja, küsib ta
    linnalt raha juurde. Siis peab linn kas tõstma piletihinda või panema
    täiendavalt maksumaksja raha eelarvest juurde. Eemaltvaadates paistab aga
    bussiettevõtetel olema palju sisemisi reserve endalgi. Tahaksime korraldada
    liinide vähempakkumised ja seejärel sõlmida korralikud lepingud.
    Tuleb lisa.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.