Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Helistage mulle sobival ajal
Tänapäevased sidevahendid võimaldavad kõnede suunamist nii lauatelefonile kui ka lauatelefoni ja mobiiltelefoni vahel. Seetõttu on üsna raske aimata, mida inimene, kellele me helistame, parasjagu teeb või kus ta asub. Samuti ei tea me helistades, kas ta saab telefoniga rääkida või mitte.
Seega:
tuleb alati pärast tervitamist ja enda tutvustamist küsida: ?Kas on sobiv hetk rääkida?? või ?Kas te saate praegu rääkida??
olge valmis nii eitavaks kui ka jaatavaks vastuseks. Kui vastus on eitav, ei tohi sellest teha kaugeleulatuvaid järeldusi. Samas võiks kõnest keelduja pakkuda helistamiseks sobivama aja.
kui inimene on hõivatud, tuleks mobiiltelefon suunata kohtumiste või muude asjatoimetuste ajaks kõneposti või see hoopis välja lülitada. Nii on võimalik vältida ebamugavat olukorda.
on saanud kenaks kombeks, et isik, kellele te helistasite ja kes mingil põhjusel ei saanud parasjagu rääkida, helistab ise tagasi.
kodusel numbril ja mobiiltelefonil on ebaviisakas helistada varahommikul ja hilisel õhtutunnil. Eestis pole kombeks helistada enne kaheksat hommikul ja pärast kella üheksat õhtul (suvel pärast kümmet), välja arvatud juhul, kui eelnevalt on kokku lepitud. Viisakas pole helistada ka lõuna?või õhtusöögi ajal.