Fraktsioonide ja komisjonide esimeeste rahaline piirnorm on 3600 krooni. Möödunud aasta jooksul kulutasid saadikud 3,5 miljonist 2,82 miljonit taksoarvete maksmiseks ning bensiini ostmiseks.
Kõige rohkem raha kulus ühe liikme kohta aastas Eestimaa Ühendatud Rahvaparteil, fraktsiooni mittekuuluvatel liikmetel, Eestimaa Rahvaliidul ning Keskerakonnal. Viimaseks jäi Isamaaliit keskmiselt 21 395 krooniga aastas liikme kohta.
Riigikogu kasutab põhiliselt Tulika Takso teenuseid, kuid sõidetakse ka Linnatakso ning Esra kliendikaardiga.
Kui riigikogu liige sõidab taksoga näiteks kaks korda päevas 20 tööpäeva jooksul, võimaldaks ettenähtud limiit läbi sõita 374 kilomeetrit, maha arvestades sisseistumistasu. Keskmiselt teeks see päevas 18 kilomeetrit. Rahasse arvestatuna sõidaks riigikogu liige päevas 150 krooni eest.
Riigikogu kümnele alatisele komisjonile ning Euroopa asjade komisjonile on ette nähtud igaühele kuus 2500 krooni transpordikuludeks. Möödunud aastal kulutasid komisjonid kokku terviksummast vaid pool ehk 152 034 krooni.
Kõige enam sõitis riigikaitsekomisjon, kasutades 27 500kroonisest piirmäärast 93%. Järgnesid majandus-, õigus- ja rahanduskomisjon. Kõige vähem, vaid 20%, on kulutanud Euroopa asjade komisjon.
Kui möödunud aastal võis 3100kroonisest piirnormist kulutada isikliku auto bensiinile vaid 500 krooni, siis tänavu tegi riigikogu juhatus poliitilise otsuse, mis võimaldaks kogu summa eest osta soovi korral bensiini. Kui vastavasisuline otsus peaks vastu võetama, võimaldaks see praeguste bensiinihindade juures sõita igal tööpäeval ligi 150 km.
Seotud lood
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.
Viimased uudised
Istungil konsulteeriti ChatGPTga
USA uus president võiks panna Euroopat pingutama
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele