Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aktsianoteeringud ülespoole liikumas

    Teisipäeval jätkus Tallinna Väärtpaberibörsil esmaspäevaga sarnane mõõduka käibe ja kerge positiivse alatooniga kauplemispäev.
    Kauplemismahuks kujunes 116 tehingu juures 13,5 mln krooni.
    Äripäeva indeks vajus 0,24% 458,22 punktini peaasjalikult Pro Kapitali ja Kaubamaja aktsia esmaspäevast märgatavalt madalamate sulgemishindade tõttu.
    Suure ostu- ja müüginoteeringu vahe tõttu andis Kaubamaja aktsia eile järele 4,5 krooni ja vajus 58,5 kroonini. Samas aga jätkasid aktsiale antud noteeringud eile ülespoole rühkimist. Näiteks aktsia ostunoteering tõusis üleeilselt 58 kroonilt eile 61 kroonini.
    Ülejäänud börsisüsteemis kaubeldavate aktsiate noteeringud ja hinnad tõusid.
    Nii Hansapanga kui Telekomi aktsia hind tõusis 0,5 krooni vastavalt 141 ja 87 krooni tasemeni. Norma aktsia liikus üles 40 sendi võrra 50,8 kroonini.
    Lisanimekirjas oli märgatav huvi Baltika vastu, mis kerkis 33,5 kroonilt 36 kroonini. See on tase, millega pole tehtud tehingud 1997. aasta novembrist alates. Ka käive oli aktsial hea, liikudes üle 300 000 krooni piiri. Tubliks tuleb pidada huvi Estiko aktsia vastu, mis kerkis tema kohta tavatult suure käibe tulemusena 40 senti 7,05 kroonini.
    Kui urgitseda veel veidi statistika kallal, siis võime leida, et eilne väiketehing Kalevi aktsiatega, mis kergitas aktsiahinda 1 krooni võrra tasemeni 19,5 krooni, on suurim kommivabriku aktsia eest makstud hind pärast 1998. a novembrit. Selle kõigi taustal tõusis Äripäeva tööstusindeks viimase 52 nädala kõrgeima 51,03 punkti tasemeni.
    Kui huvi väikeaktsiate vastu on taastumas, siis teised lood on Fakto aktsiaga. Autoinvesteeringute OÜ poolt tehtud ülevõtmispakkumisel õnnestus investoritelt kokku korjata vaid 10 399 Fakto aktsiat, mis moodustab 0,63% ettevõtte aktsiakapitalist.
    Huvipuudusest annab märku ka fakt, et viimase aastaga on börsisüsteemis kaubeldud Fakto aktsiatega 158 000 krooni eest, mis on enam-vähem võrdväärne Fakto autosalongis müüdava odavaima Nissani mudeliga.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.