Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti turbaturg kahaneb

    Pärnumaal tegutseva Tootsi Turvas ASi tootmisdirektori Jaan Animägi sõnul tootsid kümme aastat tagasi Eestis briketti Tootsi, Sangla ja Oru turbakombinaat kogumahus 400 000 tonni aastas, mis kõik müüdi siseturule.
    ?Nüüd jääb toodang alla 100 000 tonni aastas, kusjuures 50?70% sellest läheb ekspordiks,? ütles Animägi, kelle sõnul pole ettevõte tänavu jaanuaris üllatuslikult koduturule üldse toodangut müünud.
    Tootsi Turvas ASi turustusjuhi Ilmatar Riimandi sõnul väidavad kliendid, et tänavuse sooja talve sõnul kulub briketti poole vähem kui tavalistel aastatel. Rootsiga aga on ettevõttel briketi ja tükkturba müügiks pikaajalised lepingud ning seetõttu on müüdav kogus enam-vähem varasemate aastatega võrreldes sama.
    Tartu lähedal tegutseva Sangla Turvas ASi juhataja Rait Abrase sõnul on ilmselt Eestis hakatud kasutama rohkem muid kütuseid, kaasa arvatud elekter. ?Kuid kui maagaas on laialdaselt kasutatavatest vedelkütustest neli korda odavam, siis brikett on omakorda gaasist tunduvalt odavam. Usun, et kohalike kütuste roll ei kao kuhugi,? sõnas ta.
    Sangla Turvas müüb samuti umbes poole toodangust ekspordiks, peamiselt Rootsi. Eksporditava kauba hind on Abrase sõnul võrreldav koduturu hinnaga, keskmiselt 560 krooni tonn, millele küll lisandub transpordikulu.
    Abras tunnistas, et briketi kasutamine on töömahukas ning üsna kulukas on ka piirkondlike vedelkütuste või gaasikatlamajade ümberehitamine kohalikele tahkekütustele. Briketi kaubanduslikumaks muutmiseks müüakse seda viimased ajal pakendatuna.
    Nii Sangla kui ka Tootsi briketitootjad väitsid, et möödunudsuvine halb turbavarumisaasta ei ole nende ettevõttele saatuslikuks osutunud. Mõlemad ettevõtted varusid poole plaanitust ning tootmisel kasutatakse ka ülemöödunud hea turba-aasta laojääke.
    Eestis toodab mitu ettevõtet ka aiandusturvast. Viljandimaal Ramsis asuvad Eesti Turbatooted AS ja Ramsi Turvas AS ekspordivad toodangust ligi 90 protsenti.
    Kahe ettevõtte vahel on tööjaotus: Eesti Turbatooted valmistab ette tooraine, freesturba, mida müüb nii otse ekspordiks kui ka Ramsi Turvasele. Viimane sõelub turba fraktsioonidesse, lisab vastavalt tellitud retseptile väetisi, lupja ja teisi mineraale ning pakendab kauba.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.