• OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,18
  • OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,18
  • 22.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti turbaturg kahaneb

Pärnumaal tegutseva Tootsi Turvas ASi tootmisdirektori Jaan Animägi sõnul tootsid kümme aastat tagasi Eestis briketti Tootsi, Sangla ja Oru turbakombinaat kogumahus 400 000 tonni aastas, mis kõik müüdi siseturule.
?Nüüd jääb toodang alla 100 000 tonni aastas, kusjuures 50?70% sellest läheb ekspordiks,? ütles Animägi, kelle sõnul pole ettevõte tänavu jaanuaris üllatuslikult koduturule üldse toodangut müünud.
Tootsi Turvas ASi turustusjuhi Ilmatar Riimandi sõnul väidavad kliendid, et tänavuse sooja talve sõnul kulub briketti poole vähem kui tavalistel aastatel. Rootsiga aga on ettevõttel briketi ja tükkturba müügiks pikaajalised lepingud ning seetõttu on müüdav kogus enam-vähem varasemate aastatega võrreldes sama.
Tartu lähedal tegutseva Sangla Turvas ASi juhataja Rait Abrase sõnul on ilmselt Eestis hakatud kasutama rohkem muid kütuseid, kaasa arvatud elekter. ?Kuid kui maagaas on laialdaselt kasutatavatest vedelkütustest neli korda odavam, siis brikett on omakorda gaasist tunduvalt odavam. Usun, et kohalike kütuste roll ei kao kuhugi,? sõnas ta.
Sangla Turvas müüb samuti umbes poole toodangust ekspordiks, peamiselt Rootsi. Eksporditava kauba hind on Abrase sõnul võrreldav koduturu hinnaga, keskmiselt 560 krooni tonn, millele küll lisandub transpordikulu.
Abras tunnistas, et briketi kasutamine on töömahukas ning üsna kulukas on ka piirkondlike vedelkütuste või gaasikatlamajade ümberehitamine kohalikele tahkekütustele. Briketi kaubanduslikumaks muutmiseks müüakse seda viimased ajal pakendatuna.
Nii Sangla kui ka Tootsi briketitootjad väitsid, et möödunudsuvine halb turbavarumisaasta ei ole nende ettevõttele saatuslikuks osutunud. Mõlemad ettevõtted varusid poole plaanitust ning tootmisel kasutatakse ka ülemöödunud hea turba-aasta laojääke.
Eestis toodab mitu ettevõtet ka aiandusturvast. Viljandimaal Ramsis asuvad Eesti Turbatooted AS ja Ramsi Turvas AS ekspordivad toodangust ligi 90 protsenti.
Kahe ettevõtte vahel on tööjaotus: Eesti Turbatooted valmistab ette tooraine, freesturba, mida müüb nii otse ekspordiks kui ka Ramsi Turvasele. Viimane sõelub turba fraktsioonidesse, lisab vastavalt tellitud retseptile väetisi, lupja ja teisi mineraale ning pakendab kauba.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 13:20
Kuidas tehisintellektiga saavutada selge konkurentsieelis?
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele