Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaidlused praamiühenduse toetamise üle ei taha lõppeda

    Teede- ja sideministeeriumi (TSM) juurde loodud praamipileti tariifikomisjoni liikme, Kuressaare linnavolikokku kuuluva Toivo Aldi sõnul leppis uuenenud koosseisus komisjon kokku, et puhkenud dotatsioonivaidluse selgitamiseks esitatakse SLK-le ettevõtte kulubaasi puudutavad täiendavad küsimused, millele laevafirma lubanud vastata 11. jaanuariks. ?Meie soov on argumenteeritult põhjendada, et SLK-le pole lisaraha vaja,? täpsustas Alt lisaküsimuste vajadust.
    Aldi sõnul vastas SLK 10. jaanuaril TSMile, et ministeeriumi ja vedaja vahel sõlmitud liinileping ei näe ette küsimustele vastamist ning seetõttu lükkus edasi hinnakomisjoni 13. jaanuaril toimuma pidanud koosolek. Samas on antud lepingus kirjas, et TSMil on õigus kontrollida reiside hinna arvutamise lähtealuseid ja hindade põhjendatust, lisas ta. Ministeerium esitas küsimused SLK remondi-, kütuse-, rendi- ja administratiivkulude kohta uuesti möödunud reedel.
    Saaremaa Laevakompanii tegevdirektor Tõnis Rihvki sõnul on põhjendamatu väita, nagu oleks asi venima hakanud ettevõtte süül. ?Kuna SLK-l on leping on ministeeriumiga, siis küsimusi saab esitada ministeerium ja neile saab ta ka vastused,? lausus ta. Lisaks viitas Rihvk asjaolule, et tariifikomisjoni ei saa esindada selle liige, vaid hoopiski esimees, kelleks on TSMi asekantsler Rene Treial. ?Ministeeriumi küsimused saabusid reede lõunal, me töötame nende kallal,? lausus Rihvk.
    Treiali sõnul tuleb tariifikomisjoni hinnangul vajavad SLK kolm suurt kuluartiklit ? kütus, laevade rent ja remont ? menetlemist ekspertide tasemel. Ministeeriumi ja SLK vastuolu põhjuseks on laevafirma taotlus tõsta riigi toetus mulluselt 52 miljonilt kroonilt tänavu 90 miljonile kroonile, mis on tekitanud kahtlusi ettevõtte kulude mahus ja struktuuris.
    Treiali sõnul tuli SLK välja uue äriplaaniga, mille järgi on ettevõtte kulubaas 9 miljoni krooni võrra väiksem kui algselt planeeritud. See tähendaks aga Saaremaa ja Hiiumaa vahelise talvise ühenduse viimist kommertsalustele. Samuti on laevafirma pakkunud esialgse riigitellimuse sõlmimist üheksaks kuuks, mille lõppedes vaataksid üle tulud ja kulud ning otsustaks sellest lähtuvalt, mis saab aasta viimastel kuudel.
    TSMi kava kohaselt läheks alates 1. märtsist praamipiletite müük SLK-lt üle sadamaid haldavale ASile Saarte Liinid. ?See muudaks raha liikumise läbipaistvamaks,? tõdes Treial.
    Rihvki sõnul on piletimüügi teema küll arutlusel olnud, kuid selles suhtes pole midagi kokku lepitud. ?See tähendaks kokkuvõttes suurt segadust,? lausus ta, viidates sellele, et SLK on loonud oma piletimüügi struktuuri ning selle kadumine tähendaks ettevõttele omakorda kulude kasvu.
    Praamiühenduse on viimasel ajal omandamas üha rohkem poliitilist iseloomu, olles näiteks üheks seletuskirja osaks umbusaldusavalduses, mille Rahvaliidu ja Keskerekonna liikmed esitasid eelmisel nädalal teede- ja sideminister Toivo Jürgensonile. Umbusaldajate sõnul kuuluvad tariifikomisjoni volitusteta inimesed, kes kasutavad oma staatust selleks, et klaarida arveid SLK omanikuga ja mõjutada teda lähtuvalt ärilistest huvidest.
    Mõeldud on tõenäoliselt kunagiste äripartnerite, SLK omaniku Vjat?eslav Leedo ning Öseli kontserni omanikeringi kuuluva Toivo Aldi vastuolu. Alt ise lükkab ümber igasugused isiklikud huvid tekkinud dotatsioonivaidluses.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.