Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hulgifirmad koondavad veod ja tellimused ühe firma alla

    Märtsis võtab Via 3L üle omanikfirma ladude ca 90 töötajat ja hakkab opereerima 10% Eesti esmatarbekaupade turu mahust enda käes hoidvate hulgifirmade ladudes.
    Lisaks ladude ühise operaatori alla koondamisele ühildab Via 3L esimeses etapis ka veod. Via 3L logistikadirektor Peep Piiber selgitab, et enamus kaubast on koondunud Tallinna ja liigub sealt ka Tartu. Jungentil, Kaupmehel ja Abestockil eraldi oleks kaupa enda jaotusautodega Tallinna ja Tartu vahel vedada kulukas. Seetõttu hakkavad Tallinna ja Tartu vahet kaupa vedama suured poolhaagised, kuhu on koondatud kõigi kolme firma kaup. Tartus laaditakse see ümber jaotusautodele ja veetakse laiali. Peale hulgifirmade kokkuhoiu võidab ka nende kliendiks olev kauplus, kelle juurde hakkab kolme auto asemel kaupa toome üks auto. Esialgu töötab ühiste vedude süsteem Tartu suunal, edaspidi ühildatakse veod Ida Virumaa ja Pärnu suunal. ?Meie eesmärk on, et kaupluse ustest ei jookseks sisse-välja müügimeeste parv. Et tellimused tuleksid kindlal päeval, kindlal ajal, ühtede dokumentidega,? ütleb Piiber
    Eesmärgini jõudmiseks viiakse tänavu aasta juunis, Via 3L tegevuse käivitamise teises etapis, kõik kolm hulgifirmat ühisele tarkvaraplatvormile. Sellega tekib hulgifirmade klientidele ühine tellimiskeskus. Via 3Li juhatuse esimehe Ago Raudsepa kinnitusel on see oluline lisaväärtus klientidele, kuna lisaks ühest kohast tellimisele võimaldab see koondada ka esitatavaid arveid.
    Kolmandas etapis loodetakse aasta lõpuks koondada ühte lattu ka praegu eraldi asuvad kolme hulgifirma laod.
    Selver on kõigi kolme hulgifirma klient. Selveri ostudirektori Ain Taube sõnul võib alguses uue logistikafima töös esineda tõrkeid, kuid ta kinnitab, et ideoloogiliselt on logistikakeskus just see, mida Selver hulgimüüja kliendina vajab. Meie jaoks väheneb tellimispunktide arv, saame kaubaveod kontsentreerida ning arvelduste arv väheneb, ütleb Taube.
    ?Kõige suurem ebaõnn on, kui jäämegi teenindama ainult oma emafirmasid,? kirjeldab Raudsepp ettevõtmise võimalike riske. Kuigi ka kardetud juhus poleks eriti suur ebaõnnestumine, kuna VIA 3L saab igal juhul enda opereerida emafirmade ligi 800 miljoni kroonise kaubamahu. Ettevõtte eesmärk on aga hakata logistikateenust müüma ka teistele hulgimüügifirmadele ja tootjatele.
    Üheks võimaluseks peab Raudsepp distributsiooni teenuse müümist. Kuna Jungentil on lepinguid kaubamärkidega, millede puhul on ta kohustatud teostama distributsiooni ja Jungentil on ca 3000 klienti, siis peab Via 3L saatma autod nagunii kõigi nende 3000 kliendi juurde. Järelikult saab Via 3L müüa distributsiooni teenust 3000 kliendile, mis on juba praegu äratanud Raudsepa kinnitusel suurt huvi. Väiksemad hulgifirmad ja tootjad on huvitatud ka ühisest arveldamisest. Kauplused kipuvad võlgu jääma partneritele, kellega on käive väike.
    Kui aga kaupade jaotus koondada ühe firma alla, kes esitab ka ühise arve, siis muutub see arve piisavalt suureks, et kauplusel oleks oluline see õigeaegselt ära maksta.
    Via 3Li omanikfirmade kogukäive ulatub üle miljardi krooni
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.