Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendid röövivad müüjate usu tootesse

    Vannituba ujutas. Oli selge, et kiiresti tuleb osta uus veeboiler. ?Seekord ei vali enam kõige odavamat,? mõtlen ma.
    Kuskilt on meelde jäänud, et Max Schön teeb väga häid veeboilereid ja otsustan asja uurida. Helistan tuntud jaekaubandusfirmasse ja küsin, kas neil Max Schön?i tooteid on. Vastuse asemel kuulen küsimust: ?Kas te ka teate, mis need veeboilerid maksavad?? Ei tea ja selle müüja käest ei tahagi teada saada.
    Valin uue firma, tutvun eri hinnaklassidega ja uurin, millest on tingitud Max Schön?i kõrgem hind. Miks eelistada just seda veeboilerit? Pärast mõne ebaleva argumendi esitamist ohkab müüja: ?No mis ma ikka seletan, mul endal Elektrolux kodus.? Tänan ausa vastuse eest.
    Edukat müügitööd mõjutavad paljud tegurid, samas on just hoiakud ja suhtumine senini vähem tähelepanu pälvinud.
    Daniel Goleman väidab raamatus ?Emotsionaalne intelligentsus?, et IQ ehk loomupärane andekus määrab inimese edukuses parimal juhul 20%, ülejäänud 80% on seotud valdavalt meie hoiakute ja suhtumisega. Siit saame tõmmata paralleele ka müügitööga.
    Kui veel viis aastat tagasi toodi uuringutulemuste põhjal müügi edukuse olulise tegurina välja toote tundmist ja üldisi teadmisi, siis 2001. aastal on edukate firmade väljakutseks saanud inimeste hoiakute ning suhtumise muutmine. Müügiinimesed on aastaid firmas töötanud ja tunnevad ideaalselt tooteid ning oskavad kliente hoida. Samas on tekkinud väsimus, usk toodetesse ja firmasse on kadumas. ?Miks nii?? küsitakse.
    Konsultantide kogemustele tuginedes võib välja tuua neli peamist põhjust:
    tootel/teenusel pole iseenesest viga midagi, kuna aga müügiinimene on klientidelt kuulnud palju vastuväiteid ja kriitikat, on tal tekkinud tunne, et firma tooted pole eriti head;toode/teenus on tõepoolest madala kvaliteediga;toode/teenus ei oma müügiinimese jaoks tähtsust ? midagi peab ju tegema, tegelikult on tal ükskõik, millega raha teenib;kõrgema hinna puhul jääb puudu oskusest seda põhjendada (Max Schöni näide).
    Kõige sagedamini puutuvad müügiinimesed kokku ?kriitika mõju? sündroomiga ? pahatahtlikelt klientidelt või konkurentidelt saadud info kuhjub ning mõjutab suhtumist tootesse negatiivselt.
    Äkki ei ole toode eriti hea? Võib-olla pole hinna ja kvaliteedi suhe paigas? Müügiinimene hakkab kahtlema ja usk tootesse ning sageli ka firmasse kaob.
    Negatiivne kriitika tuleb asendada positiivsete kommentaaridega. Seda võib teha kolmel viisil:
    Tellida töötajatele väljastpoolt ettevõtet spetsiaalne koolitus, kindlasti praktilist laadi töövormiga (rühmatööd, näidisjuhtumite analüüs, firma eeliste analüüs või nn ?vastuväidete käsitlemise panga? loomine). Kasuks tuleb osalejate eeltöö koolituseks. Näiteks kirjeldatakse firma eeliseid müügimehena või kliendi vastuväiteid.Tootjafirma korraldab tootekoolituse. Paljud tootjad pakuvad sellist võimalust, kahjuks enamasti mitte eesti keeles.Ettevõte viib ise läbi müügikoosoleku. Näiteks võidakse meelde tuletada firma müügiargumente. Mis on lisandunud, mis enam ei toimi? Samuti vaadata läbi ?vastuväidete pank?. Selline koosolek eeldab juhi või müügidirektori head ettevalmistust.
    Parem karta kui kahetseda või tagajärgi likvideerida. Kõik eelnevad tegevused toimivad kõige paremini ennetavalt. Väljastpoolt tellitud koolituskursust võiks müügiinimestele organiseerida korra poolaasta jooksul. Müügikoosolekutel tasuks lisaks müüginumbritele käsitleda kord kuus ka kliendi vastuväiteid. Selleks puhuks tuleks varuda tavakoosolekust pikem aeg ? vähemalt 2?3 tundi. Parim koht tegevuse läbiviimiseks on väljaspool oma kontorit.
    Kui toode/teenus on tõepoolest madala kvaliteediga, siis ei aita inimeste veenmisel muu kui ?aktiivne ajuloputus?. Endisel Nõukogude ajal jäidki paljud uskuma. Tänases Eestis on sellist ?veenmist? üsna raske läbi viia. Lihtsam on firma tooteid parandada. Õnneks ei kohta halbu tooteid/teenuseid enam tihti. Sagedamini tuleb ette, et müügiinimesed ei oska esitada toote eeliseid ega põhjendada konkurendi toodetest kõrgemat hinda. Aga sellest juba järgmisel nädalal.
    Autor: Felor Sakias
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.