Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti unelmatehase jahil

    Praeguseks on Eesti rohkem kui 200 asukohakandidaadi hulgas jõudnud viimasesse ringi ehk 20 hulka, ütles majandusministeeriumi ametlik esindaja BMW-projektis, Saksamaal autonduse ja logistika vallas tegutsev Eesti päritolu ettevõtja Willi Martens.
    Martens lisas, et Eesti tugevamateks konkurentideks BMW tehasele on hetkel Ungari, T?ehhi ja mõned Saksamaa piirkonnad.
    Martensi sõnul sai ta sel nädalal rahandusminister Siim Kallaselt täiendavaid materjale Eesti poolt autokontsernile tehtud pakkumisele. ?Järgmisel nädalal annan nad BMW-le üle,? lisas ta.
    Rahandusministri nõunik Madis Müller lausus, et Martens täpsustas ministeeriumis siinseid maksutingimusi ja seda, kas suurinvestorile on võimalik teha mingeid erandeid. ?Minister lausus, et seoses uue tulumaksuseadusega on siinne maksukeskkond niigi atraktiivne ning kui dividende välja ei võeta, on tulumaksumäär juba null,? kommenteeris nõunik kohtumist.
    Mülleri sõnul oleks aga käibemaksu ja tolliformaalsuste soodsamaks muutmise võimaluseks tehase rajamine Muuga sadama vabatsooni piirkonda. ?Esialgu nägi Martens tehase võimaliku asupaigana Jürit,? märkis ta.
    Tehase rajamise kriteeriumiteks on poliitiline stabiilsus regioonis, vähemalt 200 hektari suurune maa-ala, raudtee, maantee ja sadama lähedus, piisav kogus oskustööjõudu ning varustussüsteemi olemasolu. Investeeringu suuruseks kujuneks miljard Saksa marka ehk kaheksa miljardit krooni ning uus tehas annaks tööd 2500 inimesele.
    Martensi hinnangul vastab Eesti näiteks võrreldes teiste Balti riikidega kõige rohkem BMW seatud tingimustele. Samuti on Eesti plussid Ungari ja T?ehhi ees sadama olemasolu ning lähedus ja sarnasus Skandinaaviamaadega, millel on erinevalt Ida-Euroopa riikidest positiivne, läbipaistvuse imago.
    Kuigi Saksa ametiühingud ja metallitööstus protestivad BMW uue tehase rajamise vastu väljapoole Saksamaad, on Martensi sõnul enam kontserni hoiakut jälgides kindel, et tehast ei tehta Saksamaale.
    ?Kui BMW tuleb Eestisse, siis annab see võimaluse ka paljudele tarnijatele ja ettevõtjatele mitte ainult Tallinnas ja selle ümbruses, vaid ka Lõuna-Eestis,? märkis Martens. Tema sõnul valib BMW tehase asukoha maikuu keskpaigaks, ehitustööd algavad 2002. aastal ning tootma hakkab tehas 2004. aastal.
    Tehase võimuseks on kavandatud 200 000 autot aastas. Esialgu toodetakse BMW 3-seeria mudelit, hiljem vahetatakse see välja 2-seeria mudeli vastu, mida praegu Saksamaal katsetatakse.
    BMW kontserni pressiesindaja kinnitas eile küll Eesti kuulumist uue tehase asupaiga 20 kandidaadi hulka, kuid ei nimetanud teisi konkurente ning muud tehase rajamisega seonduvat.
    Eestis BMW autosid müüva United Motorsi müügidirektor Toomas Pärna ütles, et nii palju kui tema on BMW kontserniga uue tehase küsimuses suhelnud, hinnatakse Eesti ?ansse suureks eelkõige geograafilise asendi pärast. Kuigi BMW oli varem huvitatud Lätis endise RAFi tehase ostust, on see mõte Pärna sõnul nüüd soikunud.
    ?Eestile oleks BMW tehas superõnnestumine,? tõdes Pärna. ?Lisaks suurinvesteeringule ja töökohtadele võiks see siia meelitada ka teisi investoreid.?
    Kui Eestis on BMW tehase rajamisprojektiga seonduv asjaajamine jõudnud majandus- ja rahandusministri tasemele, siis t?ehhid üritavad tehast endale meelitada peaministri abil.
    Saksa suurima päevalehe Süddeutsche Zeitung teatel on alates eilsest Bayeri liidumaal visiidil oleva T?ehhi peaminister Milos Zemani reisi pea eesmärk Saksa investeeringute meelitamine riiki, teiste hulgas ka BMWd.
    T?ehhi pakub investoritele viieks aastaks maksuvabastust ning tollivaba tehnoloogiaimporti. Samuti on t?ehhid valmis pakkuma tehingut ? nad ostavad hävituslennukeid Euroopa relvastuskontsernilt EADS, kuid seda siis, kui lääne firmad omakorda T?ehhisse investeerivad, nagu näiteks BMW oma autotehasesse.
    Bayerische Motoren Werke (BMW) Grupp tootis 1999. aastal 1,1 miljonit sõidukit, millest kolmveerand moodustasid BMWd. Lisaks toodab BMW Grupp Rovereid, MGsid ja Minisid ning mootorrattaid.BMW-le kuuluvates tehastes töötab kokku 115 000 inimest, sellest ligikaudu 68 000 Saksamaal.Grupi investeeringute maht 1999. aastal oli 2,2 miljardit eurot ehk 34 miljardit krooni.Grupi käive küündis 1999. aastal 35 miljardi euro ehk 546 miljardi kroonini.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.