soomaa.com ? e-äri soo vahel

Kaido Einama 24. jaanuar 2001, 00:00

Soomaal juba üle viie aasta kanuumatku korraldav väikefirma Karuskose OÜ juhataja Aivar Ruukel on Navesti jõe kaldal asuvast talust muu internetiga ühenduses vaid kehva telefoniliini pidi. See aga ei takista omamast rahvusvahelist domeeni soomaa.com.

Enne internetti reklaamiti Soomaa turismi traditsiooniliste vahenditega, nagu paberkandjad ehk voldikud. ?Reklaamisime turismikataloogides ja -bro?üürides, telefonikataloogides, ajakirjades ja ajalehtedes,? räägib Ruukel. ?Eks need vahendid toimivad internetiga käsikäes ka praegu. Ja tegelikult vist kombinatsioon ongi kõige tõhusam.? Esimesed viis kanuud ostis ja matku korraldama hakkas ta 1995. aastal, teisena Eestis. ?Veebilehe panime kokku koos sõbraga, kes on kohalikus koolis arvutiõpetaja, poolteist aastat hiljem, 1996. talvel.?

Ise teeb Aivar Ruukel kui firmajuht ära nii palju kui vajalik ja nii vähe kui võimalik. Ideed, kuidas miski võiks välja näha ja toimida, tulevad peamiselt temalt. Tehnilise poole eest hoolitseb arvutiõpetaja Enn Lossmann. soomaa.com lehekülje tegemiseks kasutatakse tarkvarana Dreamweaverit. ?Kogu HTML-keelt, milles kodulehekülg kirjutatakse, ei ole ma viitsinud veel ära õppida,? tunnistab Ruukel. Ja ega lähegi vaja, kuna veebiprogramm aitab kodulehe valmis teha graafilises keskkonnas, kus põhjalikke teadmisi veebindusest ja programmeerimisest ei nõuta.

60?70% Soomaale suvel ja talvel saabuvatest matkajatest tulevad kohale võrgu kaudu saadud info järgi. Muid vahendeid kasutades on kulukas või lausa võimatu näiteks teatada, et vähese jää tõttu on võimalik ka talvel ekstreemspordi huvilistel Soomaa jõgedele minna. Veebis saab esitada aga veenvaid pilte sellest, kuidas aastavahetuse paiku lambanahksetes kasukates veematkajad kanuusid jääservalt vette libistavad.

Nime soomaa.com registreerimine polnud Ruukeli sõnul väikeettevõtjale samuti kuigi keeruline. Selleks kasutati Microlink Online?i abi, kelle serveris Soomaa turismiteenuste pakkuja oma kodulehte hoiab.

dot.com-ettevõtete puhul räägitakse tavaliselt suurtest investeeringutest serveritesse, tarkvarasse ja programmeerijatesse, kes tahavad palju palka saada. Kui aga internet pole põhitegevusala, ei pea olema rohkem tehnikat kui võrguühenduseks minimaalselt vaja.

Soomaal ei ole serverit rehe all ega valguskaablit maantee äärest taluni jooksmas. On vaid dialup ehk sissehelistamine kehva analoogliini pidi niinimetatud blokiraatoriga, mis jagab liini mitme talu vahel. ?Lootus on 2001. aastal saada püsiühendus, aga Eesti Telefonile ei looda me juba ammu,? räägib Ruukel.

Veebiaadress peab olema lühike, et jääks meelde, põhjendab Aivar Ruukel com-lõpulise rahvusvahelise domeeni kasutuselevõttu. ?Minu firma nimi ? Karuskose OÜ ei ütleks aga klientidele suurt midagi.?

Kanuumatkade ja muude turismiteenuste pakkujale tundus oluline rõhuda just Soomaa nimele, sest pakutavad teenused on lisaks kanuumatkadele ka rabamatkad Soomaal, parvsauna Pühamüristus ja paari tavalise sauna ning matkaonni rentimine.

?www.soomaa.com on ka mõistetav kui kommertsettevõtte aadress. Samas www.soomaa.ee on rahvuspargi ehk riigiasutuse aadress,? selgitab Ruukel. Kodulehe puhul on oluline ka statistika jälgimine. Lihtsaim on loendada külastajaid, kuid see iga kord veebi kui turunduskanali efektiivsusest piisavalt ei räägi. soomaa.com-i külalised on peamiselt Eestist, külastatavus pole väga suur ?tegemist on väikeettevõttega, kes pakub hooajalisi teenuseid. Tänaseks on soomaa.com-i külastatud ligi 9000 korral. ?Klikitakse rohkem suvel, keskmiselt 50 korda päevas, talvel keskmiselt 10 korda päevas,? teab Ruukel. ?Olen proovinud bännerreklaami Äripäev Online?is, mis tõi mitusada lisaklikki ja ka mõned päris konkreetsed tellimused,? lisab ta.

Otsingumootorites on soomaa.com käsitsi registreeritud, märksõnade järgi parema tulemuse saavutamiseks pole kodulehti veel optimeeritud. Siin osas on veel palju ära teha, tunnistab Ruukel. Samuti plaanib ta tuleviks arendada kliendisuhtluse poolt: lihtsustada ja automatiseerida tellimise-reserveerimise-maksmise protsessi ning minna veebilehega välisturgudele.

www.soomaa.com

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 09:05
    Otsi:

    Ava täpsem otsing