Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Norma eksport läände kasvab jõudsalt

    Norma eelmise aasta majandustulemused näitavad, et ettevõtte läänesuunalise ekspordi osa oli aasta lõpuks 1999. aasta 17 protsendi tasemelt peaaegu kahekordistunud.
    Norma käive kasvas mullu 22,5 632,6 miljoni kroonini, sealjuures müük Venemaale kasvas 12 ja lääne klientidele 73 protsendi võrra.
    ?Eelmine aasta oli parem, kui julgesime loota,? ütles Norma juhatuse esimees Peep Siimon.
    Analüütikute hinnangul vähendab läänesuunalise ekspordi osa suurenemine küll Norma riske, kuid vähendab kasumimarginaale.
    ?Me ei saa rääkida enam Normast kui ainult Vene riskiga seotud ettevõttest, kuid kasumlikkus väheneb, ? ütles investeerimispanga Suprema peaanalüütik Veikko Maripuu. ?Lääne müügi osakaalu suurenemine vähendab marginaale, seda ka siis, kui ekspordi maht Venemaale ei vähene,? lausus Ühispanga analüütik Sander Danil. Kui alltöövõtu korras läände eksportimisel on marginaal tõenäoliselt 5?10, siis Venemaal 30, selgitas Danil.
    Siimoni sõnul ei ole Normal kavas eksporti Venemaale vähendada. Tugev positsioon Venemaa turul on oluline ka suuromaniku Rootsi Autolivi jaoks ja seda tahetakse hoida.
    Siimon ei soostunud marginaalide muutust kommenteerima, viidates börsireglemendile, kuid märkis, et marginaalid on seotud konkurentsiga ja see ei puudu ka Venemaal.
    Marginaalide alanemine ei vähenda analüütikute sõnul Norma aktsia atraktiivsust, sest selle kompenseerib müügimahtude kasv. Danili sõnul peaks Norma käive lähiaastatel tänu sidemetele Rootsi Autoliviga ja suurenevatele tellimustele kasvama 12?15.
    Norma tugev majandusseis lubaks analüütikute sõnul maksta tänavu aktsia kohta enam kui 10 krooni omanikutulu, kuid reaalseks hinnatakse kuni 4 krooni aktsialt.
    Siimoni sõnul ei ole dividendide määra veel kinnitatud. Ta möönis, et aktsionärid ootavad kõrget omanikutulu ja ka ettevõtte majandusseis lubaks seda, kuid ettevõte peab eelkõige mõtlema investeeringutele.
    Maripuu hinnangul võiks tänavune investeeringute maht ulatuda üle 75 miljoni krooni mulluse 50 mln asemel. Norma kapitalistruktuur on Maripuu sõnul konservatiivne ja efektiivuse suurendamiseks võiks ettevõte kaaluda laenuvõtmist.
    Autoliv on seni suurendanud osalust ülevõetavas ettevõttes 2?3 aastat pärast esmast aktsiaostu.
    Norma täielik ülevõtmine juhtub kindlasti, sest Autolivi jaoks ei ole ettevõtte börsil hoidmisel mõtet, kuid kiire ülevõtmise lootuse võib maha matta, rääkis Maripuu. Tema sõnul ei ole Autolivil kiiret, sest aktsia hinna hüppelist tõusu ei ole ette näha. Tõenäoliselt ei tule ostupakkumine enne aasta lõppu, pigem jääb see järgmisse aastasse, rääkis Maripuu.
    Ühispank 60 kr
    Suprema 60?61 krTrigon Capital 51 kr(Allikas: analüütikud
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.