Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütuseturul käib võitlus liidripositsiooni pärast

    Ülemöödunud nädala neljapäeval alustas Neste oma automaatanklates kütusehinna alandamisega, mis tipnes möödunud reede ja laupäevaga, kui bensiin 95 maksis 8.80 liiter ja 98 eest tuli tasuda 9.80. Pühapäeval tõstis Neste kütuste jaemüügihinda 35 sendi võrra.
    Äripäeva arvates käib praegu kütuseturul võitlus liidripositsiooni pärast. Neste, kes muutis oma strateegiat ja loobus mehitatud tanklatest, üritab oma reklaamikampaaniatega suurendada turuosa.
    Reageeringuna Neste uuele strateegiale teatas Statoil, et hakkab Balti riikidesse automaattanklaid rajama. Samas ei loobu Statoil mehitatud tanklatest, mille sihtgrupiks on keskmisest suurema sissetulekuga eraklient ja ettevõtetest suurkliendid.
    Neste reklaamikampaania oli suunatud eelkõige Statoili ja Hydro Texaco vastu. Enne Statoili 1-2-3 kaubamärki kandva müügiketi valmimist üritab Neste võimalikult paljusid autojuhte meelitada enda automaattanklatesse. Hiljem on Statoilil väga raske automaattanklas käivate sõidukijuhtide osas oma turuosa suurendada. Tõenäoliselt reageerib erinevatele edustuskampaaniatele kohe ka Neste.
    Kui Neste kampaaniad täidavad eesmärgi, siis võib firma ennast pärast Statoili automaattanklaketi valmimist kindlalt tunda. Neste turundustegevuse teravik suunatakse olemasolevate klientide hoidmisele. Seevastu Statoil peab põhitähelepanu pöörama Nestelt ja Uno Xilt klientide meelitamisele. Uute klientide võitmine on tunduvalt kulukam kui olemasolevate hoidmine. Et Neste kampaania oli suunatud Statoili vastu, näitab see, et Statoil läks Neste hinnalangetamisega kaasa. Shell ja Alexela Oil jätsid hinnad samaks.
    Neste käitub valesti, väidavad konkurendid. Alexela Oili juht Heti Hääl ütles eilses Äripäevas, et hulluse vastu ei ole mõtet hullusega võidelda. ?Kui firma teeb strateegilise otsuse müüa kaupa odavamalt kui osta, siis kes saab tal seda keelata,? lausus ta.
    Eestis võib tuua mitu negatiivset näidet hinnalangetamise kohta ? Postimehe käivitatud uute tellijate leidmise hinnasõda ja piimatööstuste hinnasõda. Nende kahe näite puhul ei saavutanud firmad loodetud kasu, sest konkurendid tulid hinnaalandamisega kaasa.
    Neste viimane kampaania oli edukam. Esiteks ei järgnenud kõik suuremad kütusefirmad Nestele. Teiseks ei müünud Neste kütust kahjumiga. Äripäeva arvutuste kohaselt teenis firma reedese ja laupäevase soodushinna ajal igalt liitrilt 60 senti kasumit.
    Klientidele taolised kampaaniad meeldivad. Aga seda seniks, kuni Neste saavutab teda rahuldava turuosa või kuni Neste ja Statoili tanklaketid ühendatakse. Kütusemüüjatele tulevad siis head ajad tagasi ? kui dollar tugevneb ja nafta maailmaturul kallineb, tõuseb kohe bensiinihind Eestis. Dollari ja nafta odavnemist Eesti jaemüüjad oma hinnakujundamisel aga tähele ei taha panna.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.