Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ESCO laevadel reisib kaup nädalavahetusel
ESCO Kieli liin töötab Eestist Saksamaale sõitvatest ro-ro laevaliinidest kõige paremini. Laevad püsivad hästi graafikus ning sõiduplaanid on sobivad: kaup pannakse Eestis reedel peale ja on kindlasti esmaspäevaks Saksamaal. Vastupidi toimib samuti: kaup pannase Saksamaal reedel peale ja jõuab pühapäevaks või esmaspäevaks Tallinnasse. Kuna ESCO laevad on aga üsna täis, siis võib probleeme tekkida haagise üle mere saatmisel koos vedukauto ja autojuhiga. Kuna kaubalaevad võivad peale võtta ainult 12 autojuhti, siis peab neile kohad juba broneerima nädal varem.
Mahutavuse probleeme pole CF & S Agendid agenteeritaval Amazoni laevaliini laeval Argomann, kuna laev on nii suur. Minu meelest on aga Argomannil hinnad natuke kallimad kui ESCO laevadel. Argomanni puhul peab ka arvestama, et laevaga tasub Saksamaale import kaupa vedada Cuxhaveni sadamasse ja eksport kaupa tuua Bremerhavenist, kuna laev sõidab ringil Harwich-Cuxhaven-Tallinn-Turu-Bremerhaven. Argomanni graafik on ebamugav ka seetõttu, et laev läheb Tallinnast välja esmaspäeval ja jõuab Saksamaale kolmapäeval-neljapäeval. See tekitab aga probleemi, millega sealt haagis tagasi tuua. Samas on aga Argomann siiani hästi graafikus püsinud.
Express Shipping Service reklaamitav ja agenteeritav uus BOW Marine RO-RO Service liin on tegelikult sama, mis varem kandis nime E.H. Harms. Lihtsalt Euroopas muutus operaator. Laevad, agendid ja graafikud on samad. BOW Marine RO-RO Service sõiduplaan on tehtud sama soodne nagu endisel E. H. Harmsi ja praegusel ESCO Saksamaa liinil. Täpsem info mul BOW Marine kohta puudub, kuid tema eelkäijal E.H. Harmsil oli probleeme graafikus püsimisega.
Lõppkliendile on kauba meritsi Saksamaale viimine siiski natuke kallim, kui läbi Poola kulgeva autotranspordi kasutamine. Kui on aga kallis kaup, siis tuleb kindlasti laevaga minna, muidu on oht Poolas konvoisse sattuda. Konvoi võtab aga aega ja raha.
Autor: Paavo Kollom