Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam ahistab maksudega

    ?Pikemas perspektiivis võib laevaomanikel üldse huvi Tallinna Sadama vastu kaduda, sest kõrgete sadamamaksude tõttu ei ole hinnad transiitkauba vedajatele enam konkurentsivõimelised,? ütles firma CF&S Agentide ASi tegevdirektor Ants Ratas. Kõrgete sadamamaksude tõttu on näiteks Saksamaale odavam kaupa vedada maanteed mööda autodega, lisas ta.
    Ratase hinnangul on olukord nii hull, et laevaomanik ArgoMann, mille esindaja ta on, kaalub Tallinna laevaliini sulgemist. ?Kui mingit muutust sadamamaksudes ei tule, hakkavad ka Tallina Sadamas tegutsevad stividorfirmad varsti otsi kokku tõmbama,? nentis ta. Ratas nägi ohtu ka selles, et kui suuri laevu hakkab Tallinna vähem tulema, tõusevad tõenäoliselt ka mereveo hinnad.
    Ratase väitel ületavad monopoolses seisus Tallinna Sadama maksud Saksamaa Bremerhaveni sadama makse ligi kuus korda, Turu sadama maksud on aga ro-ro-tüüpi kaubalaevadele kaks korda väiksemad kui Tallinnas.
    Alternatiivina on CF&S kaalunud tunduvalt odavama Bekkeri sadama kasutamist, aga seal pole esialgu veel vajalikku infrastruktuuri, selgitas Ratas.Eestis suurimat kaubalaevastikku omav Eesti Merelaevandus (ESCO) on juba suunanud osa oma liinilaevu Euroopasse Läti kaudu. Ettevõte on asunud läbi rääkima Tallinna Sadamaga ja kavandab ühist arutelu Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooniga. Eesti Merelaevanduse arendusdirektori Viktor Palmeti sõnul tuleks üle vaadata tariifid nii sadamas kui raudteel ja stividorfirmadel. Muu hulgas oleks oluline vaagida kaubaühiku tasu veol ja sadamas, lisas ta. Palmeti sõnul on kaubavedu Eesti kaudu hakanud vähenema Peterburi, Ventspilsi, Riia, Turu ja teiste sadamate kasuks. Eriti puudutab see tema sõnul konteinervedusid, mis on ESCO põhitegevus. ?Konkurendid mõjutavad kaubavedusid just soodsate tariifide kaudu,? märkis Palmet. Ta lisas, et Peterburi sadamas on praegu antud konteinervedudele roheline tee, mida toetavad riiklikud programmid sadamate arenguks. ?Ehkki neil on püstitatud loosung ?Vene kaubad läbi Vene sadamate?, reguleerivad tegelikult kaubaliiklust ikka kommertstingimused,? tõdes Palmet. Samas tunnistas Palmet, et kaubavood on väga inertsed ja neid on käest ära laskmise järel hiljem väga raske tagasi saada.
    Turundusdirektor Erik Sakkovi sõnul ei pea jutt Tallinna Sadama kõrgetest sadamatasudest paika. Tema väitel on tasud, mida sadam võtab laevaomanikelt, konkurentsitult piirkonna kõige madalamad. Need, kes väidavad vastupidist, ajavad lihtsalt erinevad tasud omavahel meelega segi, ütles ta.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.